تعداد جلسات لیزر موهای زائد

تعداد جلسات لیزر موهای زائد

لیزر مورد استفاده جهت رفع موهای زائد ملانین را هدف قرار می دهند که در نتیجه آن ساختارهای فولیکولی مورد نیاز برای رشد مو آسیب می بینند. از طول موجهایی که نفوذ عمقی به داخل درم داشته اما رنگدانه های قرمز عروقی را هدف قرار نمی دهند جهت رفع موهای زائد با لیزر استفاده می شود . این موارد عبارتند از : 755 نانومتر ، 810 نانومتر و IPL های دارای فیلتر مخصوص طول موجهای کوتاه . ملاتین اپیدرمی به عنوان یک رنگدانه رقابتی برای طول موجهای کوتاه عمل کرده و در نتیجه استفاده از روش های خنک سازی و همچنین فیلترهای حذف کننده در IPL جهت جلوگیری از آسیب گرمایی اپیدرم ضروری است . لیزر 1064 نانومتر جذب ملانین اپیدرمی اندکی داشته و در انواع پوستهای تیره مثل نوع IV فیتزپاتریک مفید می باشد .

تعداد-جلسات-لیزر-موهای-زائد
تعداد-جلسات-لیزر-موهای-زائد

استفاده از بی حسی در لیزر موهای زائد

بی حسی کافی در لیزردرمانی سبب کاهش اضطراب بیمار شده و برای بیمار تجربه قابل تحمل تری را فراهم می سازد و از طرفی منجر به انجام دقیق تر درمان شده و در نتیجه بدنبال استفاده از تکنیک صحیح با نتیجه نهایی بهتری همراه می باشد . رایج ترین روش بی حسی مورد استفاده در لیزر درمانی زیبایی خنک کردن اپی درم و استفاده از بی حس کننده های موضعی است . روش بی حسی مورد استفاده بستگی به سطح ناراحتی ایجاد شده در طی پروسیجر مربوطه ، طول مدت زمان انجام آ و میزان تحمل بیمار دارد . در پروسیجرهای با درد کمتر مثل رفع موهای زائد معمولا می توان با استفاده از یک روش خنک کردن تماسی مثل کیسه یخ و یا داروهای موضعی به بی حسی کافی دست یافت.

برای مشاوره وتعیین وقت قبلی با کلینیک پاسارگاد کلینیک زیبایی در تهران به شماره های 02146017359 – 02146017362 تماس حاصل نمائید. برای ارتباط بیشتر نیز می توانید پیج ایستاگرام ما را نیز دنبال کنید.

بهترین کاندید برای لیزر موهای زائد

انواع پوستهای فیتزپاتریک روشن با موهای تیره و ضخیم بهترین کاندید برای لیزر موهای زائد هستند . انوع پوستهای فیتزپاتریک روشن ملانین اپیدرمی اندکی دارند که به شکل رنگدانه رقابتی برای انرژی لیزر عمل می کند . انواع پوستهای فیتزپاتریک تیره ملانین اپیدرمی بیشتری داشته و در معرض خطر آسیب اپیدرمی در هنگام درمان هستند . بیماران با نوع VI پوست فیتزپاتریک چالش برانگیزترین گروه درمان بوده و در معرض بیشترین خطر عوارض هستند . موهای سفید و خاکستری فاقد ملانین بوده و در نتیجه به درمان پاسخ نمی دهند. موهای با رنگ روشن ( بلوند و قرمز روشن ) و موهای کرکی فاقد ملانین قابل توجه هدف بوده و افراد دارای موهای با این خصوصیات کاندیدای ضعیفی برای لیزر می باشند . امروزه تلاشهایی برای استفاده از رنگهای موضعی ( شامل کربن در روغن معدنی ) در بیماران با موهای با رنگ روشن جهت افزایش رنگدانه های هدف صورت گرفته است اما ثابت نشده که چنین اقدامی سبب رفع دائمی موهای زائد گردد .

 

بیش تر بخوانید
تزریق ژل به لب

چند جلسه برای لیزر موهای زائد نیاز است ؟

جهت دستیابی به نتایج مطلوب نیاز به مجموعه ای از جلسات درمانی لیزر می باشد . به طور رایج افراد با انواع پوست فیتزپاتریک روشن نیاز به 6 جلسه درمان دارد در حالی که افراد با انواع پوست تیره نیاز به 8 جلسه درمانی و یا حتی بیشتر دارند . در پوستهای تیره جهت کاهش خطر بروز عوارض جریان با سرعت کمتر و به شکل محافظه کارانه در طول زمان افزایش می یابد . به طور متوسط پس از جلسه اول درمانی میزان موها 20-30 درصد و پس از تکمیل جلسات 60-90 درصد کاهش دائمی پیدا می کند . در طی سیر درمان موها ظریف تر ، روشن تر وبا توزیع لکه ای می گردند . زمانی که موها بسیار ظریف و روشن شدند ، آستانه اثر لیزر حاصل شده است . پس از این درمان تهاجمی تر نه تنها بافواید درمانی بیشتر همراه نیست بلکه با افزایش خطر بروز عوارض همراه می باشد .

admin

مطالب مرتبط

پاسخ

مدت زمان مطالعه ۴ دقیقه
Call Now Button