جراحی زیبایی شکم

جراحی زیبایی شکم

اضافه وزن یکی از معضلات جوامع امروزی است که نه تنها تاثیر منفی بر زیبایی می گذارد، منشا خیلی از بیماری ها می باشد. یکی از علل بیماری هایی نظیر کبد چرب، دیابت، فشار خون، دردهای مفصلی و ستون فقرات در اثر اضافه وزن و چربی بیش از حد می باشد . این موضوع بخصوص در نواحی مانند شکم دارای اهمیت بیشتر می باشد .یکی از روشهای از بین بردن چربی به وسیله جراحی زیبایی شکم یا ابدومینوپلاستی می باشد .

شرایط انجام جراحی زیبایی شکم

قبل از انجام این جراحی ، پزشک در ابتدا به بررسی وضعیت جسمی فرد می پردازد . فرد باید دارای شرایط مطلوب برای این جراحی باشد . یکی از معیارهای بررسی این شرایط شاخص توده بدن (BMI)می باشد . شاخص توده بدن عبارت است از وزن شخص تقسیم بر قد به توان دو.شاخص بدن معیاری است که وضعیت بدن را نشان می دهد و مشخص می کند فرد در چه دسته بندی قرار می گیرد و چه درمان هایی نیاز دارد.

جراحی-زیبایی-شکم
جراحی-زیبایی-شکم

بر اساس شاخص توده بدنی، افراد در 5 دسته قرار می گیرند:

  • اگر شاخص توده بدنی کمتر از 18 باشد فرد کمبود وزن دارد و نیاز به اضافه وزن می باشد.
  • BMI در محدوده 18 تا 25، وزن شخص طبیعی است و اضافه وزن ندارد.
  • اگر BMI محدوه 35 تا 30 باشد شخصی است که اضافه وزن دارد ولی چاق محسوب نمی شود.
  • BMI بین30 تا 35 فرد اضافه وزن دارد و باید درمان شود.
  • BMI بالاتر از 35 چاقی کشنده یا مرگ بار است و نیاز به درمان های جراحی کاهنده وزن دارد.
بیش تر بخوانید
ساب سیژن

وزن افراد با BMI=25 نرمال است. افرادی که اضافه وزن دارند یعنی در رده 30-25 قرار می گیرند افرادی هستند که نیاز به عمل جراحی زیبایی شکم ندارند ولی باید سبک زندگی خود را تغییر دهند، ورزش مناسب و منظم انجام دهند و تحرک بیشتری داشته باشند و غذاهای کم کالری مصرف نمایند.

افرادی که BMI زیر 35 دارند باید با رژیم غذایی، ورزش و اصلاح سبک زندگی خود، وزن خود را کاهش دهند. اگر فرد نتواند با این روش ها وزن خود را کاهش دهد و یا بیماری دیابت و فشار خون داشته باشد باید تحت عمل های جراحی کاهش وزن قرار بگیرد که شامل کوچک کردن معده و کوتاه کردن روده ها است.

سایر جراحی زیبایی شکم

اعمال جراحی که برای کاهش وزن استفاده می شود به دو دسته می توان دسته بندی کرد:

عمل جراحی چاقی : کوچک کردن معده، کوتاه کردن روده

افرادی که تحت این عمل های جراحی قرار می گیرند به مرور وزن خود را از دست می دهند. تا آخر عمر به دلیل کاهش جذب غذا و یا دفع یک سری مواد لازم از بدنشان نیاز به مکمل هایی دارند. در غیر این صورت دچار عوارضی مانند کاهش رشد، کاهش ریزش مو و تغییرات پوستی می شوند. این افراد باید علاوه بر این عمل سبک زندگی خود را نیز تغییر دهند.

عمل جراح فرم دهی بدن مانند ابدومینوپلاستی، لیپوساکشن، لیپوماتیک و لیپولیز : این عمل های جراحی زیبایی شکم کاهش وزن نمی دهند و کاربرد آن برای افرادی است که افزایش وزن چشمگیری ندارند و فقط نیاز به فرم دهی بدن دارند.این افراد هم باید سبک زندگی خود را تغییر دهند. در غیر این صورت دچار مشکل خواهند شد.

جراحی زیبایی شکم با توجه به سن، وزن و قد بیمار متفاوت است. و در هر فرد روش منحصر به فرد خود را می طلبد. همچنین شرایط جسمی و روحی افراد نیز در انتخاب نوع روش جراحی شکم موثر است.برای ارتباط با کلینیک پاسارگااد کلینیک پوست در غرب تهران با شماره های 02146017359 – 02146017362  تماس حاصل نمائید. برای ارتباط بیشتر نیز می توانید کانال تلگرام و پیج ایستاگرام ما را نیز دنبال کنید.
عمل جراحی کوچک کردن معده

کوچک کردن معده با حلقه : برای افرادی به کار می رود که نیاز شدید به کاهش وزن ندارند.

بیش تر بخوانید
درمان گودی زیر چشم

اسلیو معده: در مورد افرادی که نیاز به 30-20 کیلوگرم کاهش وزن دارند، استفاده می شود. طی این جراحی معده موزی شکل شده و حدود 80% معده جدا می شود و 2% آن باقی می ماند. این جراحی باعث سیری زودرس و کاهش جذب می شود.

کوچک کردن معده همراه با کوتاهی روده : همزمان با کوچک کردن معده یک قسمتی از روده را نیز کنار می گذاریم. این افراد در طی یک سال 60-50 کیلوگرم کاهش وزن پیدا می کنند و باعث سیری زودرس و اختلال جذب در افراد می شود و تا آخر عمر نیاز به مکمل های مختلف، دارند.

جراحی زیبایی شکم با توجه به سن، وزن و قد بیمار متفاوت است. و در هر فرد روش منحصر به فرد خود را می طلبد. همچنین شرایط جسمی و روحی افراد نیز در انتخاب نوع روش جراحی شکم موثر است. داشتن شکم صاف، تخت و زیبا بسیار در رضایت شخص از خویشتن موثر است. بنابراین روشی که برای کوچک کردن شکم بیمار انتخاب می شود نهایت تاثیر را باید بگذارد و هدف جراحی را به بهترین شکل برآورده کند.

آمادگی های قبل از جراحی زیبایی شکم

  • انجام آزمایشات لازم نظیر آزمایش قند خون
  • سونوگرافی جدار و یا داخل شکم در صورت شک به ضایعه یا فتق جدار شکم
  • عدم مصرف دخانیات دو هفته قبل از جراحی
  • مصرف غذای متعادل و کامل و پرهیز از رژیم غذایی شدید قبل از جراحی

مطالب مرتبط با این مقاله :

میکرونیدلینگ

admin

مطالب مرتبط

پاسخ

مدت زمان مطالعه ۵ دقیقه
Call Now Button