لیزر موهای زائد در دوران بارداری

لیزر موهای زائد در دوران بارداری

موهای زائد به معنای افزایش موهای خشن، تیره و زبر با طرح مردانه در اندام یک خانم می باشد. علل مختلفی برای این نوع از موها وجود دارد:

  1. کیست های تخمدان

بیمار علاوه بر موهای زائد، علائم دیگری مثل افزایش جوش ها در ناحیه صورت، کمر و بازوها بروز می دهد

  1. اختلال قائدگی
  2. افزایش وزن
  3. هورمون هایی که در دوران بارداری ترشح می شوند
  4. غده فوق کلیه
  5. مصرف داروهایی حاوی هورمون های مردانه
  6. گاهی اوقات با وجود طبیعی بودن سطح هورمون مردانه، پاسخ بدن نسبت به سطح این نوع هورمون بالا می باشد. این ها افرادی می باشند که تمامی علائم در بدن آن ها نرمال است ولی دارای مو زائد هستند.
  7. موروثی
لیزر-موهای-زائد-در-دوران-بارداری
لیزر-موهای-زائد-در-دوران-بارداری

ایا لیزر برای زن باردار خطرناک است ؟

طبق توصیه موسسه FDA آمریکا، بهتر است در زمان بارداری از لیزر، بوتاکس و فیلر استفاده نگردد.اما تاکنون تآییدیه ای در این باب صادر نشده، لیکن در خصوص لیزر موهای زائد در این دوران مطالعات گسترده ای صورت نگرفته است. به دلیل تغییرات هورمونی که در دوران بارداری پدید می آید و به دنبال آن میزان رشد مو و طول عمر آن افزایش می یابد، نگرانی مادران زیاد می شود. اما بعد از مدت 6-4 ماه پس از زایمان که هورمون های جفت از خون مادر تخلیه می شود، این پر مویی نیز در صورت نداشتن سابقه پرمویی درمان می گردد. خود عمل لیزر موهای زائد به تنهایی کاملاً بی عارضه است، اما لیزر کردن مو در دوران بارداری باید بنابر نظر پزشک متخصص صورت پذیرد. میزان نفوذ اشعه لیزر کاملاً محاسبه شده است و بیش از 4-2 میلی متر در داخل پوست نفوذ نخواهد کرد. بنابرین ورود این اشعه به زیر پوست غیر ممکن است. اما به دلیل استرس و ترس از لیزر در هنگام بارداری و عدم اطمینان از امن بودن این پروسه، بهتر است از فرد متخصص کمک گرفته شود. دردهای ناشی از لیزر امکان دارد باعث استرس و در نهایت به هم خوردن نظم هورمون های زنانه در دوران بارداری شود. لیکن خود لیزر درمانی موجب اختلال هورمونی در زنان نخواهد شد.

 6-4 ماه پس از زایمان، آن دست از موهای زائدی که به علت بارداری به وجود آمده بودند از میان می روند. اما در صورت از بین نرفتن آن ها بهترین روش برای از بین رفتن دائمی موها لیزر است.برای مشاوره وتعیین وقت قبلی با کلینیک زیبایی در تهران به شماره های 02146017359 – 02146017362 تماس حاصل نمائید. برای ارتباط بیشتر نیز می توانید پیج ایستاگرام ما را نیز دنبال کنید.

علت پرمویی در دوران بارداری

در دوران بارداری امکان پرمو شدن در مادران وجود دارد. این پرمویی زنان در نواحی شکم، بازوها، قفسه سینه و پستان و به خصوص صورت نمود پیدا می کند. این نوع از موهای زنان ضخیم و تیره بوده و با بزرگ شدن شکم و عدم دسترسی به تمام نقاط بدن، کوتاه کردن و از بین بردن آن ها دشوار می شود.

بیش تر بخوانید
نکات قبل از لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد در دوران شیر دهی

همانطور که پیش تر گفته شد، 6-4 ماه پس از زایمان، آن دست از موهای زائدی که به علت بارداری به وجود آمده بودند از میان می روند. اما در صورت از بین نرفتن آن ها بهترین روش برای از بین رفتن دائمی موها لیزر است. لیکن در مواردی که از داروهای بی حسی استفاده شود، امکان جذب این مواد از طریق خون و انتقال به شیر مادر وجود دارد. از این بهتر است استفاده از داروهای بی حسی با نظر پزشک متخصص صورت گیرد.

admin

مطالب مرتبط

پاسخ

مدت زمان مطالعه ۳ دقیقه
Call Now Button