نقاط تزریق بوتاکس

نقاط تزریق بوتاکس

بوتاکس چیست؟ در چه نقاطی از بدن تزریق می شود؟ آیا همه افراد می توانند از بوتاکس استفاده کنند؟ برای اطلاع از پاسخ این پرسش ها مطلب ذیل را دنبال کنید.

بوتاکس چیست؟

بوتاکس یک نوع سم و ماده پروتئینی است که توسط یک باکتری به نام کلوستریدیوم بوتولینوم ساخته می شود. این باکتری چند نوع سم تولید می کند که دو نوع آن درزیبایی استفاده می شود سال ها پیش این باکتری باعث ایجاد یک بیماری که بر اثر خوردن سوسیس وگوشت های آلوده به وجود می آمد و موجب مرگ می شد به وجود می آمد و بعد از گذشت سالها مصارف درمانی این سم شناخته شد که ابتدا در بیماری های چشمی مانند انحراف چشم و اسپاسم پلک چشم و در بیماری های اسپاسم عضلانی استفاده می شد ولی حدود 20 سال است که درزیبایی و کاهش چین و چروک پوست کارایی زیادی دارد.

عکس بوتاکس

آیا بوتاکس انواع مختلفی دارد؟

در واقع نام بوتاکس دارویی است که توسط یک شرکت امریکایی تولید می شود ولی در اصطلاح برای همه انواع آن استفاده می شود.

دیسپورت: که توسط یک شرکت انگلیسی تولید می شود.

نورونوکس: توسط شرکت کره ای تولید می شود.

که در ایران موجود می باشند و نوع ایرلندی وآلمانی هم وجود دارد که در ایران موجود نیست این مواد مورد تایید و قابل استفاده هستند. ولی متاسفانه نوع چینی وجود دارد که به نام کانادا هم پخش می شود در صورتی که کشور کانادا داروی بوتاکس تولید نمی کند و می توانند مشکلات زیادی به وجود بیاورند.

بوتاکس به دو روش در مانی و زیبایی استفاده می شود

در مانی :

بیش تر بخوانید
تزریق ژل خط خنده

چشم پزشکی و درمان انحراف چشم، اسپاسم چشم

 درمان بیماری های عصبی عضلانی مانند کسانی که عضلات گردن آنها دچار مشکل شده است.

 پارکینسون

 بیماری های مثانه در افرادی که دچار بی اختیار ی ادرار هستند.

 سردرد های میگرنی

افرادی که زیر بغل و کف دست و پا آنها بسیار عرق می کند.

زیبایی:

در افرادی که از بوتاکس جهت زیبایی استفاده می کنند باعث کم شدن چین چروک در ناحیه های اخم،چین پیشانی ، دور چشم، اطراف لب و یا در ناحیه گردن هم قابل استفاده است ولی معمولا برای از بین برد چین و چروک های فوقانی صورت استفاده می شود.

اثر بوتاکس دائمی نیست و بعد از چند ماه کم می شود اگر فردی دیگر علاقه ای به تزریق بوتاکس نداشته باشد مشکلی به وجود نمی آید فقط آن چین و چروک هایی که قبل وجود داشت دوباره به مرور زمان به حالت اول برمی گردد و اگر فردی بوتاکس را مرتب انجام دهد اثر دارو به مرور بیشتر می شود.

برای مشاوره وتعیین وقت قبلی با کلینیک پاسارگاد کلینیک زیبایی در تهران به شماره های 02146017359 – 02146017362 تماس حاصل نمائید. برای ارتباط بیشتر نیز می توانید پیج ایستاگرام ما را نیز دنبال کنید.

آیا بوتاکس برای از بین بردن خط خنده موثر است؟

تزریق بوتاکس برای از بین بردن خط خنده زیاد موثر نیست و برای خط خنده بهتر است از تزریق فیلر یا ژل ها استفاده کنید.بوتاکس بیشتر در نواحی بالای صورت استفاده می شود و در ناحیه پایینی صورت کمتر از بوتاکس استفاده می شود. به این دلیل که در بعضی مواقع فرد در تکلم دچار مشکل می شود و افتادگی لب هم امکان پذیر است.

بیش تر بخوانید
مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس

در چه مواقعی نمی توان از بوتاکس استفاده کرد؟

دوران بارداری و شیر دهی

بیماری های عصبی عضلانی مانند ام اس

افرادی که از دارو های خاص استفاده می کنند

افراد باید بعد قبل از انجام تزریق بوتاکس پزشک خود را از داروهایی که استفاده می کنند مطلع کنند.

تزریق بوتاکس بسیار حساس می باشد بنابرین انجام این کار باید در بهترین کلینیک پوست و مو در تهران انجام گیرد تا بهترین نتایج حاصل شود

مقالات مرتبط

تزریق بوتاکس پیشانی

admin

مطالب مرتبط

پاسخ

مدت زمان مطالعه ۴ دقیقه
Call Now Button