پاک کردن تاتو و خالکوبی با لیزر

پاک کردن تاتو و خالکوبی با لیزر

می دانستید نیمی از افرادی که تاتو و خالکوبی انجام می دهند بعد از مدت زمان اندکی از انجام آن پشیمان می شوند ؟ بدانید پاک کردن تاتو از زدن آن دشوارتر می باشد . برای پاک کردن دائمی تاتو چه باید کرد ؟ آیا تاتو رنگی را می توان پاک کرد ؟ با ما در ادامه همرا باشید تا به طور مفصل به آن بپردازیم .

پاک کردن تاتو با لیزر

یکی از روش های پاک کردن تاتو و خالکوبی لیزر می باشد . شاخص های لیزری که تحت عنوان تنظیمات لیزری اطلاق می شوند مثل طول موج ، پهنای پالس ( طول مدت ) ، قطر دسته پرتو و جریان را می توان جهت حداکثر برداشتن خالکوبی و به حداقل رساندن آسیب گرمایی به بافت های اطراف تغییر داد .

عکس پاک-کردن-تاتو-با-لیزر
عکس پاک-کردن-تاتو-با-لیزر

آیا پاک کردن تاتو با لیزر درد دارد ؟

برداشتن خالکوبی با لیزر دردناک است . گرچه درمان خالکوبی های کوچک ( کوچکتر از 9 اینچ مربع ) سریع بوده ( در حد 5 دقیقه ) و بدلیل زمان کم درمان معمولا بدون بی حسی صورت می گیرد ، درمان خالکوبی های بزرگتر مثل خالکوبی های وسیع دست که تحت عنوان آستینی اطلاق می شود 30-20 دقیقه زمان می برد و ممکن است نیاز به بی حسی داشته باشد .

برای مشاوره وتعیین وقت قبلی با کلینیک پاسارگاد کلینیک زیبایی در تهران به شماره های 02146017359 – 02146017362 تماس حاصل نمائید. برای ارتباط بیشتر نیز می توانید پیج ایستاگرام ما را نیز دنبال کنید.

 

بیش تر بخوانید
کاشت ابرو

آیا بعد از لیزر تاتو به طور کامل پاک می شود ؟

نتایج درمانی پاک کردن خالکوبی با لیزر تجمعی است . تراکم جوهر به تدریج در عرض یک ماه بعد از درمان کاهش می یابد . این محو شدن در برخی جلسات درمانی قابل توجه تر از بقیه است و در نتیجه می بایست این مساله به بیمار گوشزد شود تا نسبت به این تغییرات نگران نشود. همچنین به دلیل برداشته شدن مداوم جوهر رنگ خالکوبی با افزایش جلسات لیزر درمانی تغییر می کند.

بیماران اغلب از درمانگر خود می پرسند که پس از کامل شدن جلسات درمانی نمای محل خالکوبی چگونه خواهد شد . گرچه هیچ گونه تعریف استانداردی برای برداشتن خالکوبی وجود ندارد اما این گونه ذکر می شود که از فاصله 4-3 فوتی احتمال اینکه فرد ناظر بتواند تشخیص دهد که در محل مربوطه خالکوبی وجود داشته است بعید می باشد اما هنگامی که از نزدیک موضع مورد بررسی قرار می گیرد ممکن است بدلیل تغییرات پیگمانتاسیون پوستی و در برخی موارد بافت پوست فرد بتواند تشخیص دهد که محل خالکوبی کجا بوده است .

پاک کردن تاتو و خالکوبی با لیزرکیوسوئیچ

  1. Q-Switched Nd:YAG

لیزرهای ND:YAG عمدتا طول موج 1064mm را تولید می کنند که برای جوهرهای سیاه و رنگ تیره مناسب بوده ودر افراد با پوستهای تیره تر ارجح است .

  1. لیزر الکساندرایت Q-Switched

این طول موج جذب خوبی به وسیله رنگهای سیاه ، سبز و آبی تیره دارد اما بوسیله جوهر قرمز جذب ضعیفی دارد . بتازگی لیزر الکساندرایت پیکوثانیه نیز ابداع شده که کاربرد بیشتری دارد .

  1. لیزر قرمز Q-Switched
بیش تر بخوانید
کبودی بعد از لیزر موهای زائد

این طول موج بر روی رنگ های تیره ( سیاه ، آبی تیره و سبز ) موثر است اما بر جوهر زرد و قرم ز اثر اندکی دارد . گرچه این لیزرها نسبت به لیزر  ND:YAG اثر بیشتری روی رنگ سبز دارند اما میزان هیپوپیگمانتوسیون و هیپرپیگمانتاسیون گزارش شده متعاقب استفاده از آنها بیشتر است .

 

admin

مطالب مرتبط

پاسخ

مدت زمان مطالعه ۳ دقیقه
Call Now Button