کاشت مو به روش FIT

کاشت مو به روش FIT

کشور ما به دلیل انجام فراوان جراحی کاشت مو در رتبه های نخستین جهان قرار دارد . امروزه پزشکان این رشته از روش ها و تکنیک های کم تهاجمی که دارای کمترین عوارض و بهترین نتایج می باشد برای کاشت مو استفاده می کنند . سوال اینجاست آیا مویی که بدین روش در ناحیه مورد نظر قرار می گیرد دائمی بوده و یا دچار ریزش می شود ؟ برای پاسخ به این سوال ابتدا بهتر است با علل ریزش مو مخصوصا در مردان آشنا شوید .

در بین روش های کاشت مو روش دائمی بوده و نیازی به کاشت یا ترمیم مجدد نمی باشد . در کلینیک پوست و مو پاسارگاد از روش ها و تکنیک های جدید که خط بخیه برجای نمی ماند استفاده می شود . قبل از انجام این جراحی با شماره های 46017359-46017362☎ برای مشاوره تماس بگیرید . برای دیدن نمونه کارها و اطلاع از آفرها و تخفیف های کلینیک به آدرس تلگرام و اینستاگرام مراجعه کنید .

علل ریزش مو در مردان

چرا مو در ناحیه جلوی سر در مردان می ریزد یا تاس می شود ولی موی پشت سر نمی ریزد ؟ ریزش موی سر در اثر عوامل ژنتیکی و هورمون های مردانه که از بلوغ ترشح می شود، می باشد . برخی از مردان گیرنده ای جهت دریافت این هورمون ها دارند که باعث ریزش مو می شود . علت اینکه برخی از مردان گیرنده هورمون مردانه را دارند مشخص نیست اما نکته مهم اینست که در ناحیه پشت سر این گیرنده ها وجود ندارد .  در همه مردان جهان پشت موی سر در اثر عوامل ژنتیک و هورمون مردانه دچار ریزش نمی شود، علت آن ایسنت که این ناحیه دارای گیرنده هورمون های مردانه نمی باشد. به همین جهت تا به امروز حتی یک مورد نیز مشاهده نشده که این منطقه از موی سر دچار ریزش شود.  شایع ترین عامل ریزش مو در مردان ،آندروژنتیک یا هورمونی ارثی است . نکته جالب اینست که این موها اگر به جلوی سر منتقل شوند به دلیل اینکه گیرنده هورمون مردانه را ندارند،  هرگز دچار ریزش نمی شوند. به هیمن جهت در روش های کاشت مو از جمله کاشت مو به روشFIT مو از پشت مو برداشته شده و به جلوی سر منتقل می شود .

بیش تر بخوانید
همه چیز راجع به لیزر، لیزر موهای زائد و نقش لیزر در درمان بیماری های پوستی
کاشت-مو-به-روش-FIT
کاشت-مو-به-روش-FIT

کاشت مو به روش FIT

روش های کاشت مو بر اساس برداشت مو می باشد . سه روش های برای برداشت مو داریم . روش کاشت مو تفاوت چندانی با هم ندارند. در کاشت سوراخی در منطقه ی مورد نظر ایجاد می شود و موهایی که با استفاده از این روش ها که به صورت دانه ای یا گرافت از پشت سر برداشته می شود در ناحیه مورد نظر ایجاد می شود . بنابراین روش کاشت مو بر اساس نحوه برداشت آن می شود . یکی از این روش ها کاشت مو به روشFIT می باشد . در این روش ابتدا تمام سر با ماشین مو تراشیده می شود . موها با پانچ ها گرافت به گرافت ( تارهای یک یا چهار تایی می باشند که در یک منطقه به هم چسبیده اند ) برداشته می شود و کاشته می شوند . به این روش FUE نیز گفته می شود که روش ساده تر و جدیدتر است و بیشتر در بین افراد شایع می باشد . تنها ایراد این روش اینست که باعث تخریب بانک مو می شود . بدان معنی که در زمان برداشت گرافت مو ممکن است به تارهای اطراف آسیب برساند . مهم ترین مزایای این روش اینست که نیاز به کاشت مو مجدد ندارد و برای همیشه می باشد .

جدیدترین روش کاشت مو

روش FUT باریکه ای از پوست و مو با تیغ جراحی از پشت سر برداشته می شود . این باریکه حدود یک الی دو سانتیمتر می باشد . این کار با توجه به نوع پوست بیمار ( شلی یا سفتی پوست ) و مهارت جراح انجام می شود. هر چه بتوان میزان پهنای بیشتری از مو برداشته شود نتیجه بهتری دارد . البته این کار نیاز به دقت زیاد جراح دارد . زیرا برش و بخیه باید به قدری ظریف باشد که جای آن زیاد مشخص نباشد . به همین دلیل در برخی افرادی که کاشت مو به روش FUT انجام داده اند خط پهنی بعد از جراحی برجای می ماند که باعث هراس افراد از انجام این روش می باشد . این به مسئله به دلیل تکنیک اشتباه جراح می باشد . فردی را که نمی توان بیشتر از مقدار 1.4 سانتی متر از پوست برداشت ولی پزشک حدود 2 سانتیمتر از پوست و مو را برمی دارد ، این پوست را با فشار و بخیه بهم می رساند اما جای آن به صورت خط پهنی به اندازه 1 الی 2 سانتیمتر برجای می ماند.

بیش تر بخوانید
تزریق ژل خط خنده

هزینه کاشت مو به روش FIT

دو نوع روش کاشت مو وجود دارد : موقت و دائمی . در روش های موقت مانند انواع لوسیون ها و سایر روش های غیر جراحی هزینه ارزانتری دارد اما کوتاه مدت بوده و بدون در نظر گرفتن عوارض آن نتایج موفقی ندارد . امادرکاشت مو به صورت دائمی از جمله کاشت مو به روش FIT فرد هزینه بیشتری را پرداخت می کند اما برای همیشه نیاز به کاشت مجدد و هزینه بیشتر ندارد .

مطالب مرتبط با این مقاله:

کاشت مو

با تشکر کلینیک پوست و مو پاسارگاد

admin

مطالب مرتبط

پاسخ

مدت زمان مطالعه ۵ دقیقه
Call Now Button