عمل چال گونه

عمل چال گونه

برخی افراد به صورت مادرزادی دارای چاله گونه هستند این به این دلیل است که عضله خنده در این ناحیه وجود دارد استتاله کوچک آن به پوست متصل می شود و وقتی فرد می خنند این پوست را به داخل می کشد و باعث ایجاد چاله در گونه فرد می شود . انقباض عضلانی پوست در ناحیه باعث فرورفتگی در ناحیه خط خنده می شود. این چال ممکن است در یک طرف صورت یا در هر دو طرف وجود داشته داشته باشد . این چال در زیبایی صورت بسیار موثر است . محل قرار گیری و میزان فرورفتگی در افراد مختلف ، متفاوت است . در برخی افراد کنار لب قرار دارد و میزان فرورفتگی کم است .

عمل چال گونه

مشاوره پیش از عمل چال گونه

بیشتر افرادی که متقاضی این جراحی هستند تمایل دارند بدانند نتیجه آن چه می شود . به همین جهت جراح در این جلسه با استفاده از نرم افزاری خاص صورت فرد را شبیه سازی می کند و فرد را تاحدودی از نتیجه جراحی مطلع می کند . در این جلسه فرد می تواند انتظارات خود را از نتیجه جراحی با جراح مطرح کند . پزشک نیز شرایط فرد را در نظر گرفته و بررسی های لازم را انجام می دهد .

عمل چال گونه

برای گذاشتن چال در گونه نیز به همین روش عمل صورت می گیرد .معمولا بهترین محلی که می توان این چال را ایجاد کرد حدودا بین 2 تا 3 سانتیمتر از گوشه بالایی لب می توان این چال را ایجاد کرد .  این جراحی ساده می باشد و به صورت سرپایی انجام می شود و در داخل کلینیک زیبایی انجام می شود . مدت زمان این جراحی 15 تا 20 دقیقه می باشد . این جراحی نیاز به بیهوشی نداشته و با بی حسی موضعی انجام می شود .

عمل چال گونه یکی از روش های زیبایی برای افراد می باشد که بسیار ساده بوده و در کلینیک به صورت سرپایی انجام می شود .برای مشاوره وتعیین وقت قبلی با کلینیک پاسارگاد کلینیک پوست در غرب تهران به شماره های 02146017359 – 02146017362 تماس حاصل نمائید. برای ارتباط بیشتر نیز می توانید پیج ایستاگرام ما را نیز دنبال کنید.

ماندگاری عمل چال گونه

چالی که در گونه گداشته می شود تا مدتی چه در حالت ثابت و چه در حالت لبخند به یک شکل می باشد . به مرور این چاله از حالت استاتیک خارج شده و تنها در حالت خنده در خط خنده ایجاد می شود . معمولا ماندگاری این چال بین 1 تا 2 سال می باشد .

بیش تر بخوانید
کربوکسی تراپی

نتایج عمل چال گونه

چالی که توسط جراحی در خط خنده قرار می گیرد در ابتدا عمیق می باشد اما بتدریج در طول مدت 6 ماه بعد از جراحی کم عمق می شود و در نهایت شکل چال طبیعی تبدیل می شود .

شرایط انجام عمل چال گونه

همه افراد می توانند این جراحی را انجام دهند ولی بهتر است گونه فرد گوشتالود و پرحجم نباشد زیرا نتیجه جراحی رضایت بخش نخواهد بود .

هزینه چال گونه چقدر است؟

هزینه چال گونه نسبت به سایر جراحی های زیبایی پایین تر است . از آنجاییکه این جراحی در مطب یا کلینیک انجام می شود و از تجهیزات اتاق عمل نظیر مواد بیهوشی و… استفاده نمی شود هزینه کمتری دارد .

عوارض گذاشتن چال گونه

این جراحی عارضه خاصی ندارد و تنها کمی خونریزی و کبودی بعد از عمل مشاهده می شود . در صورت کبودی و تورم از کمپرس یخ استفاده کرد . عفونت به ندرت بعد از جراحی مشاهده می شود . برای جلوگیری از عفونت مصرف آنتی بیوتیک با تجویز پزشک مصرف شود . ولی در مجموع جزو جراحی های کم عارضه یا بی عارضه محسوب می شود .

مراقبت های بعد از جراحی چال گونه

فرد باید بعد از جراحی چال گونه باید در تغذیه خود دقت داشته باشد و غذاهای نرم مصرف کند تا بخیه ها آسیب نبیند . این مراقبت تا 3 روز باید امجام شود و بعد از آن تا 2 هفته مراقبت ها سبک تر می شود .

نکته ای که مکانیسمی که به صورت طبیعی باعث چال گونه در صورت می شود . تعدادی عضه در صورت هستند که به صورت همگن و هماهنگ با یکدیگر عمل می کنند و فعالیت های مختلفی را در صورت انجام می دهند که با ایجاد تغییراتی در این عضلات در افرادی که این چال را ندارند ایجاد می شود .

بیش تر بخوانید
لیزر موهای زائد صورت

برای اطلاع از بهترین کلینیک زیبایی در غرب تهران روی ادامه مطلب کلیک کنید .

مطالب مرتبط با این مقاله :

لیفت صورت 

تزریق ژل

تزریق بوتاکس

ساب سیژن

admin

مطالب مرتبط

پاسخ

مدت زمان مطالعه ۴ دقیقه
Call Now Button