از بین بردن خطوط کنار بینی با تزریق بوتاکس

از بین بردن خطوط کنار بینی با تزریق بوتاکس

خطوط خرگوشی چروکهایی هستند که از گوشه داخلی چشم منشا گرفته و به سمت پایین و داخل در هر دو طرف بینی ادامه می یابند . این خطوط در همه افراد وجود دارند و همچنین تمامی افرادی که آن را دارند لزوما از وجودش ناراحت نیستند . اما این چروکها برای برخی غیرقابل تحمل هستند . گاهی این چرکها به مرور زمان شدیدتر هم می شوند و این حالتی است که سایر عضلات صورت بیمار تحت تزریق بوتاکس قرار گرفته اند و این تنها عضله باقیمانده ای است که بیمار می تواند تکان دهد . این عضلات همچنین در ایجاد چروکهای عرضی ناحیه گلابلا نیز نقش دارند . در این موارد از تزریق BoNTA می توان جهت صاف کردن این ناحیه نیز استفاده کرد .

آناتومی خطوط خرگوشی

بخش فوقانی عضله نازالیس ( قسمت عرضی ) از سوراخ انسیزوز در هر طرف منشا گرفته و وارد آپونوروز روی دورسوم بینی می گردد . الیاف عضله نازالیس در این آپونوروز به عضله نازالیس سمت مقابل و همچنین عضله خط وسط ملحق می گردد . انقباض این عضله سبب ایجاد چین و چروک بر روی بینی و همچنین پایین کشیدن پیشانی شده و در ایجاد خطوط عرضی بینی نقش دارند.

تکنیک تزریق بوتاکس برای خطوط کنار بینی

از بی حسی موضعی و یخ می توان استفاده کرد . گرچه در اکثر موارد به هیچ کدام نیاز نیست . از بیمار خواسته می شود تا مثل خرگوش بینی خود را بالا دهد یا در حال بوکشیدن  (یک بوی بد ) را بخود بگیرد . این کار محل عضله و قدرت الیاف عضله نازالیس را مشخص می کند .

بیش تر بخوانید
عمل چال گونه
عکس-بوتاکس-بینی
عکس-بوتاکس-بینی

در هر طرف از یک تزریق 2-3 BU استفاده می شود . جهت تعیین محل تزریق دقیق BoNTA در این ناحیه ارزیابی محل و فعالیت عضله حین انقباض ضروری است . محل عضله عمقی نیست در نتیجه تزریق ها در بافت زیرجلدی ساب درمال ( زیر درمی ) صورت می گیرد .

یک تکنیک دیگر تزریق وارد کردن سوزن در طول بطن عضله و تزریق در حین بیرون کشیدن آن ( تزریق پس گرد  )می باشد . تزریق درست به موازات مسیر خطوط خرگوشی در هنگام انقباض عضله صورت می گیرد . در مواردی که چین و چروک ها شدیدتر و با تعداد بیشتر هستند ، تزریق های بیشتری صورت می گیرد اما باید توجه نمود تزریق ها خیلی به سمت خارج ادامه پیدا نکند .

برای مشاوره وتعیین وقت قبلی با کلینیک پاسارگاد کلینیک زیبایی در تهران به شماره های 02146017359 – 02146017362 تماس حاصل نمائید. برای ارتباط بیشتر نیز می توانید پیج ایستاگرام ما را نیز دنبال کنید.

احتیاطات در حین تزریق بوتاکس

تزریق در این ناحیه باید بیشتر به سمت داخل باشد تا بر روی عضله بالابرنده لب فوقانی و پره بینی اثر بگذارد . انتشار توکسین به این عضله سبب افتادگی لب یا صاف شدن چین های نازولبیال می گردد. همچنین جهت پرهیز از سوراخ شدن شریان زاویه ای تزریق ها باید در سمت داخل باشد .

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس برای خطوط کنار بینی

بدلیل اینکه این ناحیه به شدت پر تعرق بوده و در معرض دید است ، کبودی محتمل است . پس از تزریق از فشار محکم استفاده کنید .

عوارض بعد از تزریق بوتاکس بینی

درمان کمتر از حد هر سمت سببب بوکشیدن غیر قرینه می گردد که معمولا خیلی بارز نیست اما به سادگی با یک تزریق مجدد اصلاحی کوچک تصحیح می گردد. درمان بیش از حد مشکل زاتر است چرا که امکان دارد منجر به صاف شدن گونه ، چین نازولبیال ( لبی بینی ) یا افتادگی لب بالا گردد. توصیه می شود که درمان در ابتدا با دوزهای محافظه کارانه تر آغاز شود و محل تزریق دقیقا در سطح استخوان نازال ( بینی ) یا غضروف خارجی فوقانی بینی یا در نزدیکی آن باشد .

admin

مطالب مرتبط

پاسخ

مدت زمان مطالعه ۴ دقیقه
Call Now Button