روش های مختلف لیفت صورت

درست است که برخی بر این باورند که سن تنها یک عدد است، اما در واقعیت نمی توان از تاثیرات آن بر اندام انسانی چشم پوشید. افزایش سن با ایجاد تغییرات هورمونی می تواند تغییرات دیگری مانند تغییرات پوستی، تغییرات سیستم ایمنی بدن و یا حتی تغییرات روانی را نیز به دنبال داشته باشد.

به همین جهت است که بشر تا به این لحظه به دنبال راهی بوده است تا بتواند این تغییرت را به حداقل رساند، که البته تا حدودی نیز موفق بوده. یکی از این راه کار هایی که علم در اختیار او قرار داده است انجام جراحی های تهاجمی متعدد برای داشتن سیمایی جوان تر است.

بله، لیفت صورت و لیفت برخی اندام های بدن می تواند موجب ایجاد جوانسازی شود. البته که لیفت در صورت به میزان بسیاری عامل به وجود آورنده جوانی بشمار می آید . در ادامه به جراحی لیفت صورت و انداع آن خواهیم پرداخت. جراحی ای که در حال حاضر معجزه گر در ایجاد جوانسازی صورت است. با ما همراه باشید:

لیفت صورت

جراحی لیفت صورت

همانطور که می دانید در ایجاد تغییرات چهره افزایش سن و گاها ژنتیک تاثیر گذار است. بنابراین افراد با پا گذاشتن در سرازیری عمر با افتادگی پوست و کاهش چریبی زیر پوست مواجه خواهند شد. هرچقدر که سن بالاتر می رود این تغییرات بیشتر به چشم می آیند . شاید در مردان احساس نیاز به جراحی لیفت صورت کمتر دیده شود و اغلب این بانوان هستند که به زیبا به نظر رسیدن اهمیت می دهند.

بیش تر بخوانید
هایفوتراپی اعجوبه جوانسازی

اما چرا باید جراحی لیفت صورت انجام داد؟ در ابتد باید بیان کنیم که این روش جوانسازی پوست با وجود تمام مزایای خود برای تمام سنین مناسب نخواهد بود. اغلب افرادی که به این جراحی ها رو می آورند در رده سنی بین 35 تا 50 سال هستند. در این سنین به علت کاهش کلاژن سازی پوست و از بین رفتن چربی های زیر پوست، پوست صورت دچار افتادگی و چین و چروک خواهد شد. درست در همین سن است که دیگر روش هایی مانند مزوتراپی، میکرونیدلینگ و یا روش های دیگر برای ایجاد جوانسازی پوست پاسخگوی نیاز افراد نخواهند بود. برای آن ها روشی لازم است تا بتوان میزان پوست اضافی صورت برداشته شده و کشیده تر شود . با جراحی لیفت صورت به راحتی می توان چین و چروک های صورت از بین برد و به میزان بالایی افتادگی پوست در ناحیه فک را نیز درمان کرد.

چگونگی انجام جراحی لیفت صورت

در حال حاضر برای انجام جراحی لیفت صورت از روش های متنوع و جدیدی استفاده می شود. این روش ها بنابر نیاز فرد و صلاحدید پزشک در دستیابی به نتیجه مطلوب انتخاب خواهد شد. از جمله روش هایی که می توان در جراحی لیفت صورت از آن استفاده کرد عبارت اند از:

  • لیفت صورت با جراحی کامل
  • لیفت صورت با نخ
  • لیفت صورت با آندوسکوپ
  • لیفت صورت با اعمال غیر جراحی

لیفت صورت به شکل کامل

در این روش برای لیفت صورت ابتدا باید فرد تحت بیهوشی کامل قرار گیرد. سپس جراحی با ایجاد برش هایی در ناحیه رستنگاه مو و کنار گوش ها پوست را کشیده و چربی های اضافی آن را خارج می کند. سپس پوست صورت را کشیده و میزان اضافی آن را برش می دهد. در نهایت نواحی برش را بخیه خواهد زد.

بیش تر بخوانید
برگشت موهای زائد بعد از لیزر

این نوع روش برای افرادی که دارای سن بالا هستند بسیار موثر خواهد بود. اغلب این افراد از لیفت غبغب نیز برای جوان به نظر رسیدن گردن استفاده می کنند.

اما بانوانی که دارای افتادگی ناچیز در صورت هستند بهتر است از مینی لیفت صورت استفاده کنند که نسبت به جراحی کامل از برش کمتری برخوردار خواهد بود.

لیفت صورت با نخ

لیفت صورت با نخ بی نیاز از جراحی بوده و تنها با استفاده از سوزن های مخصوص و نخ لیفت صورت انجام خواهد شد. در این روش می توان از دو نوع نخ استفاده کرد: نخ هایی که دندانه دار بوده و در پوست آزاد هستند و نیازمند اتصال به نقطه ای نخواهند بود و نخ هایی که نیازمند اتصال به پوست سر و یا یک ساختار ثابت هستند. این نخ ها می توانند با ایجاد کشیدگی پوست موجب از بین رفت چین و چروک های صورت و افتادگی آن شوند.

لیفت صورت با آندوسکوپ

استفاده از آندوسکوپ می تواند عوارض جراحی و دوره نقاهت را به میزان بسیاری کاهش دهد، چراکه استفاده از این دستگاه ایجاد برش برای لیفت را محدود کرده و جراح تنها نیازمند به ایجاد سه برش کوچک در ناحیه پیشانی و کنار گوش ها خواهد بود. این جراحی نیز با بیهوشی عمومی انجام خواهد شد که در آن دستگاه اندوسکوپ به زیر پوست هدایت شده و با دستگاهی دیگر می توان میزان افتادگی پوست را درمان کرد.

لیفت صورت با روش های غیر تهاجمی

در صورتی که پوست افراد دچار افتادگی های شدید نباشد می توانند از روش های غیر تهاجمی و راحت تری مانند تزریق ژل و بوتاکس و جوانسازی صورت با هایفوتراپی استفاده کنند. این مواد به دلیل خاصیت فلج کننده عضلات پوستی می توانند با ایجاد حجم دهی به نواحی صورت که چربی خود را از دست داده ند، پوست را کشیده و چین و چروک های آن را از بین ببرند. در حال حاضر افراد بسیاری برای ایجاد جوانسازی چهره از این دست جراحی های غیر تهاجمی استفاده می کنند.

بیش تر بخوانید
نقاط تزریق بوتاکس

سمی که در این مواد وجود دارد با فلج کردن عضلات صورت مانع از تحرک آن ها در صورت حرکت اعضای صورت خواهند شد، در نتیجه در زمان خندیدن و یا اخم کردن دیگر خبری از چین و چروک ها نخواهد بود. علاوه بر این برخی نواحی صورت در طول زمان با کاهش چربی و مقداری افتادگی مواجه خواهند شد که این مواد جایگزین مناسبی برای حجم از دست رفته صورت خواهند بود.

به یاد داشته باشید این تنها تصمیم به جراحی لیفت صورت نیست که شما را مجاز به انجام آن می کند؛ باید توجه کنید که چه جراحی را برای انجام این دست اعمال جراحی انتخاب می کنید. تبحر و تجربه جراح مورد نظر می تواند در نتیجه جراحی بسیار موثر باشد، بنابراین در انتخاب بهترین جراح پلاستیک دقت کنید.

admin

مطالب مرتبط

پاسخ

مدت زمان مطالعه ۵ دقیقه
Call Now Button