پی آر پی

پی آر پی

پلاسمای غنی از پلاکت یا پی آر پی ممکن است توسط متخصص پزشکی برای تقویت مو ، درمان جای جوش و حتی درمان آسیب های تاندون ها ، عضلات و مفاصل استفاده شود .

پی آر پی چیست ؟

برای آماده سازی پلاسمای غنی از پلاکت شما به اتاق آماده سازی برده می شوید و پزشک دستگاههایی که استفاده می شود و روال درمان را برای شما توضیح می دهد . این زمان مناسبی است که اگر سوالی دارید بپرسید . سپس پزشک 10 میلی لیتر از خون شما را می گیرد که در یک ظرف ویژه نگهداری خون ریخته می شود . این ظرف در سانتریفیوژ قرار گرفته و به مدت ده دقیقه در 1500 GS می چرخد تا مواد گوناگون سازنده خون از یکدیگر جدا شوند . پس از برداشتن ظرف از سانتریفیوژ ، ناحیه بالاتر ژل دارای سرمی است که دارای بیشترین میزان خوشه های پلاکت های فعال است . بیشتر سرم با سرنگ کشیده می شود که این امر موجب افزایش غلظت پلاکت ها می شود . پلاکت ها با مخلوط کردن محلول مجددا به پلاسما افزوده می شوند . همه این فرآیند برای اطمینان از ایمنی در یک محفظه فشار منفی انجام می شود. پس از آن که پلاکت ها به پلاسما افزوده شدند یک فیلتر اعمال می شود و محلول خارج می شود . این محلول به صورت امن بسته بندی و شناسایی می شود و توسط پزشک ورزشی شما برای رادیولوژیست مشاوره ارسال می شود . کسی که پلاسمای غنی از پلاکت را با بهره گیری از هدایت رادیولوژی به ناحیه دچار مشکل باز تزریق می کند .

بیش تر بخوانید
انواع لیزر و کاربردهای آن
پی-آر-پی
پی-آر-پی

پی آر پی صورت

یکی از موارد کاربرد پی آر پی از بین بردن اسکار و جای جوش در صورت است . در مرحله اول تزریق در سطح پوست انجام می شود و در مرحله دوم از میکرونیدلینگ استفاده می شود . این روش باعث می شود زخم های سطحی بر روی پوست ایجاد شود که پوست خود اقدام به ترمیم خودش می کند وجای جوش را از بین می برد .

عوارض پی آر پی

تعداد کمی از بیماران از کمی درد در ناحیه ای که تزریق اتفاق افتاده رنج می برند . به این افراد استفاده از یخ و ضد درد توصیه می شود . به همه دریافت کنندگان پلاسمای غنی از پلاکت توصیه می شود با توجه به عوارض جانبی داروهای ضدالتهاب بر فرآیندهای درمان 72 ساعت قبل و بعد از تزریق از مصرف این داروها خودداری کنید .

پلاسمای غنی از پلاکت یا پی آر پی ممکن است توسط متخصص پزشکی برای تقویت مو ، درمان جای جوش و حتی درمان آسیب های تاندون ها ، عضلات و مفاصل استفاده شود .برای مشاوره وتعیین وقت قبلی با کلینیک زیبایی در تهران به شماره های 02146017359 – 02146017362 تماس حاصل نمائید. برای ارتباط بیشتر نیز می توانید پیج ایستاگرام ما را نیز دنبال کنید.

مراقبت های بعد از پی آر پی

  • بعد از پی آر پی حتما از کرم ترمیم کننده استفاده کنید .
  • از ضد آفتاب استفاده کنید
  • 1 الی 2 روز بعد از انجام پی آر پی حمام نکنید .
  • از مواد شوینده و وسایل آلوده استفاده نکیند .

نتیجه پی آر پی

بعد از 2 روز می توانید نتیجه کامل را مشاهده کنید ولی پوست تا یک هفته غیر طبیعی می باشد و ممکن است در این مدت پوسته ریزی داشته باشید .

بیش تر بخوانید
لیزر موهای زائد برای زنان باردار

مطالب مرتبط با این مقاله :

جوانسازی پوست 

هایفوتراپی

تزریق ژل 

تزریق چربی 

تزریق بوتاکس

 

admin

مطالب مرتبط

پاسخ

مدت زمان مطالعه ۳ دقیقه
Call Now Button