لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد

یکی از بهترین و ایمن ترین روش ها برای از بین بردن موهای زائد  لیزر می باشد در طی برداشتن موهای زائد، یک پرتو لیزر از طریق پوست به یک فولیکول موی فرد منتقل می شود. گرمای شدید لیزر باعث آسیب فولیکول مو می شود که رشد موهای آینده را مهار می کند. حذف موبا  لیزر برای افرادی که دارای پوست تیره و موهای ضخیم هستند موثر است. لیزر آپوچی پلاس یکی از بهترین دستگاه های لیزر می باشد که نتایج بسیار درخشانی با استفاده از این دستگاه بدست می آید با استفاده از این دستگاه می توانید در کمترین جلسه نتایج بسیار درخشانی را حتی در موهای نازک و کرکی دریافت نمایید .

لیزر-موهای-زائد
لیزر-موهای-زائد

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد

اگر چه حذف موی لیزری به طور موثر رشد موها را کند می کند، اما حذف موهای  زائد را به طور دائمی تضمین نمی کند. به طور کامل باید تمامی جلسات سپری شود تا بتوان نتایج قابل قبولی را دریافت کرد . نوع دستگاهی که برای لیزر مورد استفاده قرار می گیرد در دریافت نتیجه نهایی بسیار تاثیر گذار می باشد

لیزر موهای زائد برای کاهش موهای تمامی نواحی بدن یا حذف دائمی آن ها  مورد استفاده قرار می گیرد. رنگ مو و نوع پوست بر موفقیت لیزر مو تاثیر می گذارد. به عنوان مثال، حذف موی لیزر برای افرادی که دارای پوست تیره تر و موهای ضخیم هستند، به دلیل اینکه پرتو لیزر رنگدانه (ملانین) را مورد هدف قرار می دهد، بیشتر موثر است. با این حال، پیشرفت های تکنولوژی باعث شده است که حذف موی لیزر برای افرادی که پوست تیره تر دارند انتخاب شود.

حذف موی لیزری به طور کلی برای موهای سفید، خاکستری، قرمز و بور موثر نیست زیرا لیزر نمی تواند موهای نازک و ظریف را بطور کامل از بین ببرد. با این حال، گزینه های درمان برای موهای ظریف تر همچنان مورد بررسی قرار می گیرند. امروزه با استفاده از لیزر آپوچی پلاس می توان از شر موهای نازک و کرکی رهایی پیدا کرد این دستگاه لیزر نسبت به سایر دستگاه های دیگر مزایا و کاربرد بیشتری دارد .

نکات قبل از لیزر موهای زائد

اگر علاقه مند به لیزر موهای زائد هستید یک پزشکی را انتخاب نمایید که تخصص پوست و مو داشته باشد و دارای تجربه کافی در این زمینه باشد .

بیش تر بخوانید
هزینه لیزر موهای زائد چقدر است؟

اگر یک دستیار پزشک یا پرستار مجاز این روش را انجام می دهد، اطمینان حاصل کنید که یک پزشک تحت نظارت در محل درمان در دسترس باشد. توجه نمایید که در هنگام لیزر تمامی نکات بهداشتی رعایت شود و از تجهیزات استریل شده استفاده شود . لیزر موهای زائد دارای حساسیت بسیار بالایی می باشد، در انتخاب پزشک و کلینیک خود دقت بسیاری نمایید کلینیک زیبایی پاسارگاد مجهز به جدید ترین تجهیزات روز دنیا و کادر پزشکی مجربی می باشد در این کلینیک لیزر موهای زائد با استفاده از دستگاه آپوجی پلاس انجام می گیرد که مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا می باشد، این دستگاه نسبت به سایر دستگاه های دیگر مزیت های بیشتری دارد و نتایج بسیار درخشانی با بکارگیری آن حاصل شده است .

قبل از لیزر موهای زائد ، از دکتر خود مشاوره لازم را دریافت نمایید  . پزشک ممکن است در این جلسه موارد زیر را بررسی کند:

جلسه اول لیزر موهای زائد 

قبل از جلسه اول لیزر موهای زائد توصیه می شود موهای بدن یا صورت خود را شیو کنید .

لیزر موهای زائد چگونه انجام میشود ؟

پزشک ممکن است بیهوشی موضعی به پوست شما اعمال کند تا هر گونه ناراحتی در طول درمان کاهش یابد.

یک دستگاه لیزر دستی روی پوست ناحیه مورد نظر کشیده می شود . بسته به نوع لیزر، یک دستگاه خنک کننده در نوک دستگاه یا یک ژل سرد ممکن است برای محافظت از پوست شما استفاده شود.

هنگامی که پزشک لیزر را فعال می کند، پرتو لیزر از طریق پوست شما به کیسه های کوچک (فولیکول ها) که در آن رشد مو شروع می شود عبور می کند. گرما شدید از پرتو لیزر باعث آسیب به فولیکول های مو می شود که مانع رشد مو می شود. بعضی از ناراحتی در پوست ممکن است، و شما احتمالا احساس خنک کننده از دستگاه خنک کننده یا ژل احساس می کنید.درمان یک ناحیه کوچک مانند زیر بغل ممکن است چند دقیقه طول بکشد. درمان یک منطقه بزرگ مانند پشت و پاها، ممکن است کمی زمان بر باشد

تعداد جلسات لیزر موهای زائد

نتایج لیزر موهای زائد از فردی به فرد دیگر بسیار متفاوت است، و بستگی دارد که چه منطقه از بدن و یا چهره درمان می شود و نوع پوست و مو فرد به چه صورت می باشد . همچنین دستگاهی که برای لیزر موهای زائد مورد استفاده قرار می گیرد در نتیجه بسیار تاثیر گذار می باشد . با استفاده از لیزر آپوچی پلاس می توان بهترین نتایج را دریافت کرد این لیزر برای هر نوع مویی مناسب می باشد

برای بهترین نتایج، شما ممکن است نیاز به چهار تا شش درمان تقریبا در فاصله شش هفته فاصله داشته باشید. تعداد جلسات لیزر بستگی به نوع دستگاه و ناحیه تحت درمان دارد با استفاده از لیزر آپوچی پلاس در کمترین تعداد جلسات می توان موهای زائد را از بین برد .

 لیزر آپوچی پلاس یکی از بهترین دستگاه های لیزر می باشد که نتایج بسیار درخشانی با استفاده از این دستگاه بدست می آید با استفاده از این دستگاه می توانید در کمترین جلسه نتایج بسیار درخشانی را حتی در موهای نازک و کرکی دریافت نمایید .برای مشاوره وتعیین وقت قبلی با کلینیک پاسارگاد کلینیک زیبایی در تهران به شماره های 02146017359 – 02146017362 تماس حاصل نمائید. برای ارتباط بیشتر نیز می توانید پیج ایستاگرام ما را نیز دنبال کنید.

عوارض لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد حذف دائمی مو را تضمین نمی کند برخی از موها می توانند به درمان لیزر مقاوم باشند یا دوباره پس از درمان رشد کنند – هرچند رشد مو جدید ممکن است ظریف تر و سبک تر باشد.

بیش تر بخوانید
تزريق ژل

شایع ترین عوارض ناشی از لیزر عبارتند از:

  • تحریک پوست، ناخوشایندی موقت، قرمزی و تورم بعد از ریزش امکان پذیر است. هر علائم و نشانه ای معمولا ظرف چند ساعت ناپدید می شود.
  • تغییر رنگدانه حذف موبا استفاده از لیزرممکن است به طور موقت پوست را تیره یا روشن کند. روشن شدن پوست در درجه اول بر کسانی که پوست تیره تر دارند، به ویژه اگر لیزر نادرست در یک محیط نادرست استفاده شود بروز پیدا می کند
  • ریزش موی لیزر به ندرت ممکن است موجب زخم شدن و سایر تغییرات در بافت پوست شود.
  • حذف موی لیزر برای پلک یا اطراف آن توصیه نمی شود، زیرا احتمال آسیب شدید چشم وجود دارد .

لیزر موهای زاید

در صورتی که متناسب با نوع پوست و مو بهترین دستگاه انتخاب شود و انجام این کار توسط فردی که دارای تخصص لازم در این زمینه می باشد صورت گیرد احتمال بروز هیچ گونه عارضه ای وجود ندارد . لیزر آپوچی پلاس همانطور که گفته شد یکی از بهترین دستگاه های لیزر می باشد که هیچ گونه عارضه ای با استفاده از این دستگاه بروز پیدا نمی کند .

لیزر موهای زائد خانگی 

در سال های اخیر، لیزر هایی که در خانه برای حذف مو استفاده می شوند، در دسترس هستند. این دستگاه ها ممکن است موجب کاهش میزان موهای شما شوند. اما نتایج حاصل با استفاده از این دستگاه ها قابل مقایسه با لیزر موهای زائد در کلینیک یا مطب پزشک نیست.

لیزر موهای زائد خانگی تنها تا سطح پوست نفوذ دارد و به لایه های زیرین پوست نمی رسد بنابراین تاثیر خاصی در رفع موی زائد ندارد . علاوه بر این افراد عادی آموزش با این دستگاه را ندیده اند و ممکن است به خود آسیب برساننند . لیزر در صورتی که در تماس مستقیم با چشم قرار گیرد فرد را نابینا می کند  .

مراقبتهای بعداز لیزرموهای زائد

  • توصیه می شود بلافاصله بعد از لیزر موهای زائد از کرم ترمیم کننده استفاده شود .
  • به هیچ عنوان استفاده از ضد آفتاب نباید فراموش شود .
  • استفاده از داروهای ضد ویروس در افرادی که سابقه تبخال تناسلی دارند توصیه می شود
  • در شست و شوی ناحیه تحت درمان مانعی وجود ندارد اما در بيست وچهار ساعت اول کیسه ولیف نکشید.
  • از قرار گرفتن در معرض نور خورشید در ساعت های اولیه بعد از لیزر خودداری نمایید .
  • ممکن است با قرمزی و تورم برای چند ساعت اول پس از برداشتن لیزر مواجه شوید.برای کاهش هر گونه ناراحتی، یخ را به منطقه تحت درمان قرار دهید. در صورت بروز واکنش پوست بلافاصله بعد از ریزش موی لیزر، پزشک ممکن است یک کرم استروئید را به ناحیه آسیب دیده اعمال کند.
بیش تر بخوانید
مزوژل و کاربردهای آن

ایا اشعه لیزر ضرر دارد ؟

احتمال سوختگی پوست شایع ترین عارضه لیزر موهای زائد می باشد که بیشتر در پوست های تیره مشاهده می شود در صورتی درجه مناسبی برای پوست فرد در نظر گرفته نشود احتمال بروز این عارضه وجود دارد بنابرین برای انجام این کار حتما به کلینیک زیبایی یا مطب متخصص پوست مراجعه نمایید. لازم به ذکر است تیرگی های بعد از لیزر قابل درمان می باشد .

لیزر موهای زاید

آیا لیزر موهای زائد سرطان زاست؟

یکی از سوالات متداولی که پرسیده می شود این است که آیا لیزر سرطان زا می باشد یا خیر .

در حال حاضر هیچ مدرکی برای اینکه لیزر سرطان زا می باشد گزارش نشده است بنابرین نگرانی در این رابطه نداشته باشید

درد لیزر موهای زائد

احساس سوزش در زمان لیزر کاملا متفاوت می باشد باوجود متفاوت بودن آستانه درد در افراد مختلف ممکن است برای کاهش احساس درد از بی حسی موضعی استفاده شود .

برای لیزر موهای زائد چه تعداد جلساتی لازم است ؟

به طور متوسط برای لیزر موهای زائد 6 جلسه نیاز می باشد اما در افراد مختلف با توجه به نوع پوست تعداد جلسات متفاوت می باشد .

برنز کردن بعد از لیزر موهای زائد

بعد از لیزر برای آفتاب گرفتن و یا سولاریوم باید حداقل 3 ماه سپری شود .

همه افراد می توانند لیزر موهای زائد کنند  ؟

  • افرادی که بیماری خاص مانند صرع کمترل نشده دارند کاندیدای مناسبی برای لیزر نمی باشند
  • در افرادی که بیماری های عفونی مانند تبخال یا زگیل در ناحیه تحت درمان دارند لیزر موهای زائد انجام نمی گیرد .
  • افرادی که ،آفتاب سوختگی شدید دارند لیزر موهای زائد توصیه نمی شود .
  • در صورت بارداری به هیچ عنوان لیزر موهای زائد نباید انجام گیرد .

در اثر بخشی لیزر آیا نوع خنک کننده ای که مورد استفاده قرار می گیرد و درجه لیزر تاثیر گذار می باشد ؟

بله . نوع خنک کننده ای که مورد استفاده قرار می گیرد در دریافت نتایح لیزر تاثیر گذار می باشد ، خنک کننده یکی از اجزا های مهم لیزر می باشد که از سوختگی جلوگیری می کند .

سن مناسب برای لیزر موهای زائد

برای لیزر موهای زائد هیچ محدودیت سنی وجود ندارد در صورتی که بعد از معاینات و بررسی های لازم فرد دارای شرایط لازم باشد می توان لیزر موهای زائد را انجام داد.

admin

مطالب مرتبط

7 thoughts on “لیزر موهای زائد

  1. راحله - سپتامبر 4, 2018 در 10:26 ق.ظ

    سلام لیزر موی صورت رو تو چند جلسه انجام میدید؟

    پاسخ
    • pasargadclinic - سپتامبر 6, 2018 در 7:46 ق.ظ

      ۶تا ۸ جلسه

      پاسخ
  2. جوادی - سپتامبر 4, 2018 در 10:43 ق.ظ

    سلام وقتتون بخیر. خواستم بدونم برای قسمت بیکینی ضرر نداره؟ و اینکه تو چند جلسه نتیجه می گیریم؟

    پاسخ
    • pasargadclinic - سپتامبر 6, 2018 در 7:46 ق.ظ

      نه ضرری نداره حدود ۶الی ۸ جلسه

      پاسخ
  3. pasargadclinic - دسامبر 11, 2019 در 8:51 ق.ظ

    سلام برای رفع موهای زائد حداقل ۶ تا ۸ جلسه لازم است. با توجه به رنگ پوست و ضخامت موها، بعد از مشاوره حضوری، تعداد جلسات توسط پزشک تعیین می شود.

    پاسخ

پاسخ

مدت زمان مطالعه ۹ دقیقه
Call Now Button