انواع لیزر و کاربردهای آن

انواع لیزر و کاربردهای آن

تاریخچه لیزر

لیزر از زمانی در حوزه درمان پیدا کرد که کشفیاتی در فیزیک کوانتوم ایجاد شد و به عنوان تکنولوژی جدید به بشر عرضه شد . لیزر مخفف کلمه ایست که به معنای نوربرانگیخته می باشد . لیزر از جنس نور می باشد و خواص نور را دارد . دارای فوتون است که فوتون انرژی دارد . کاربرد لیزر بر اساس اینکه در کجا و برای چه مواردی استفاده می شود تعیین می گردد . از آنجائیکه لیزر از جنس نور است طول موج دارد و هر طول موجی دارای هدف می باشد ، با تغییر طول موج دستگاههای لیزر کاربرد آن را پیدا کنیم .

لیزر مانند تیغ جراحی می ماند که می تواند برای درمان هر بیماری کاربرد داشته باشد . مهم اینست این ابزار پزشک توسط متخصص و در جای مناسب استفاده شود.برای مشاوره وتعیین وقت قبلی با کلینیک پاسارگاد کلینیک زیبایی در تهران به شماره های 02146017359 – 02146017362 تماس حاصل نمائید. برای ارتباط بیشتر نیز می توانید پیج ایستاگرام ما را نیز دنبال کنید.

در برخی حوزه های پزشکی بیماری ها و مشکلاتی بود که درمانی برای آن وجود نداشت . با تکنولوژی جدید لیزر این مشکلات تا حدود زیادی مرتفع شد . همچنین برای رفع برخی از مشکلات از روشهایی استفاده می شد که عوارض زیادی برای بیمار داشت که با تکنولوژی لیزر این عوارض برطرف شد . بیشترین کاربرد لیزر در حوزه پوست و مو می باشد که طیف های مختلفی دارند .

بیش تر بخوانید
همه چیز درباره میکرونیدلینگ
انواع-لیزر-و-کاربردهای-آن
انواع-لیزر-و-کاربردهای-آن

انواع لیزر و کاربردهای آن

لیزر بر اساس شدت انرژی کاربرد دارد که شامل موارد ذیل است :

  • لیزر کم توان که دارای انرژی پایین برای بیماری های پوستی مانند پسوزیاریس ، بیماری برس
  • لیزر پر توان برای از بین بردن موهای زائد ، برداشتن ضایعات عروقی و رنگدانه ها ، جوانسازی پوست

سن استفاده از لیزر پوست

آیا می توان از لیزر در هر سنی استفاده کرد ؟ در پاسخ باید گفت لیزر مانند تیغ جراحی می ماند که می تواند برای درمان هر بیماری کاربرد داشته باشد . مهم اینست این ابزار پزشک توسط متخصص و در جای مناسب استفاده شود. بنابراین محدودیت سنی ندارد . ضایعات عروقی مادرزادی که از بدو تولد وجود دارد که تنها درمان آن لیزر می باشد .

عوارض لیزر موهای زائد صورت

آیا لیزر موهای زائد در کنار گوش به غدد لنفاوی آسیب می رساند ؟ لیزر الزامات خاص خود را دارد . انرژی لیزر باید متناسب با جنس پوست ، ضخامت پوست انتخاب شود . معمولا برای ارگانهای زیر پوست مشکلی ایجاد نمی کند . زیرا همانطور که اشاره کردیم لیزر از جنس نور می باشد نور هم دارای مشخصه انرژی می باشد . اگر این انرژی دقیق محاسبه نشود نه تنها به پوست بلکه به بافت های اطراف پوست هم می تواند صدمه بزند . به همین جهت برای انجام لیزر موهای زائد باید به کلینیک پوست و مو یا مطب پزشک متخصص مراجعه کرد .

لیزر خانگی

هر تکنولوژی که عرضه می شود در حواشی آن نگاه های سودجویانه به آن بروز پیدا می کند . همانطور که گفتیم کاربرد لیزر بستگی به تخصص و دانش کافی دارد . از آنجائیکه لیزر های خانگی دارای انرژی کمی می باشند تاثیر دارند اما نتایج آن مورد انتظار فرد نیست . زیرا برای از بین بردن موهای زائد نیاز به لیزر پرتوان با انرژی بالا می باشد که در لیزرهای خانگی این خصوصیت وجود ندارد . علاوه بر این فرد به دلیل نداشتن دانش کافی ممکن است در اثر برخورد مستقیم با نور لیزر آسیب ببیند . مخصوصا اگر در معرض چشم بدون محافظ قرار بگیرد می تواند خطرناک باشد .

بیش تر بخوانید
کربوکسی تراپی

مطالب مرتبط با این مقاله :

مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد

لیزرموهای زائد برای پوست های سبزه 

لیزر موهای زائد در بارداری 

admin

مطالب مرتبط

پاسخ

مدت زمان مطالعه ۳ دقیقه
Call Now Button