درمان جای جوش با روش های مختلف

در تمام دنیا شایع ترین بیماری پوستی آکنه یا جوش است. جوش نوعی بیماری التهابی پوست است که  شایع ترین سن بروز آن نیز نوجوانی است و محل های درگیر این بیماری، صورت و گردن، ناحیه سینه، پشت و بازوها می باشد. گرچه بیماری آکنه تهدید کننده سلامت فرد نیست اما به دلیل تاثیرات منفی بر ظاهر می گذارد اثرات هیجانی و روانی بر فرد می گذارد . به همین دلیل توصیه می شود آکنه در اسرع وقت درمان شود.

در مقاله ای که در پیش رو دارید تصمیم داریم که انواع روش های درمانی را برای درمان جای جوش نام برده و در ادامه هر روش توضیحاتی را در خصوص همان روش ارائه کنیم.

درمان جای جوش

چه عللی سبب جوش زدن می شوند؟

  • ترشح بیش از حد غدد ترشح کننده چربی در سطح مو و ریشه مو
  • اختلال بی نظمی در ریزش سلول های مرده دیواره فولیکول های مو
  • مجموعه این دو عامل باعث ایجاد انسداد در مدخل سوراخ های فولیکول های مو می کند که این انسداد به نوبه خود باعث افزایش باکتری هایی که در حالت طبیعی در ریشه موی همه افراد وجود دارند ، می شود .
  • تغییرات هورمونال : شروع آکنه یا جوش سن نوجوانی است درست زمانی که هورمون های جنسی در بدن شروع به ترشح می کند .
  • در دختران ، یک هفته قبل از شروع سیکل قاعدگی جوش می زنند که آکنه ای که قبلا داشته اند تشدید می شود .
  • حاملگی
  • استفاده از داروهای هورمونی که در برخی باشگاههای ورزشی به منظور افزایش توده های عضلانی استفاده می کنند.
بیش تر بخوانید
کاشت مو به روش fut

همه این علل باعث بروز جوش یا آکنه می کند که به همراه درد و ترشحات چرکی یا خونی و در نهایت پارگی ریشه مو و ایجاد اسکارهایی که ماندگار می باشد ، می شود .

لیزر آر اف فرکشنال یکی از روش های موثر و سریع در درمان جای جوش و از بین بردن منافذ باز پوست ، برطرف کردن جای زخم ، آکنه ، اسکار و جوانسازی پوست می باشد .

چه روش های درمانی برای جای جوش ها وجود دارد؟

پزشک متخصص پوست با توجه به نوع جوش و آکنه و شناسایی علل آن یکی از روش های درمانی را انتخاب می کند.

  • روش میکرودرم ابریژن

در روش میکرو درم ابریژن با بکار گیری دستگاهی مخصوص بخش های سطحی پوست را لایه برداری می کنند. روش  میکرودرم ابریژن مناسب ترین روش برای برداشت لایه های آسیب دیده در سطح پوست است اما برای محل جوش های عمیق چندان کاربردی ندارد.

این روش درمانی باید هر 15ا لی 21 روز یکبار تکرار شود تا نتایج درمانی آن ظاهر گردد.

 

  • روش لیزر co2

لیزر ها در یکی دو دهه ا خیر جزء بهترین ابزارآلات درمانی و زیبایی بودند که تاثیر شگرف آوری از خود به جای گذاشتند. برای از بین بردن محل جوش و نیز ترمیم بافت پوست نیز لیزرها از مهم ترین ابزارهایی هستند که کاربرد زیادی دارند. نحوه انجام لیزر صورت به این شکل است که در ابتدا محل مورد نظر را با مواد بی حسی بی حس می کنند سپس بعد از تاباندن اشعه های لیزر و ترمیم بافت صورت را پانسمان می کنند.

بیش تر بخوانید
جراحی بینی

بعد از گذشت ده روز پانسمان برداشته شده و روند بهبودی طی می شود.

در دوره ای که پوست ترمیم می شود و روند بهبودی در حال سپری شدن است باید از انواع کرم های ضد آفتاب استفاده کنید تا سطح پوست در برابر نور خورشید و نیز میکروب های موجود در هوا حفظ شود.

میزان ترمیم پوست یک فرد در طی یک جلسه بستگی به میزان مشکلاتی دارد که در ناحیه پوست مشاهده می شود. بنابراین هر فردی باید بسته به شرایط پوستی خود تعداد جلسات مشخصی را نزد متخصص برود تا جلسات لازم لیزر درمانی روی پوست وی انجام شود.

 

  • روش سابسیژن

یکی از روش های درمان قطعی جای جوش ساب سیژن می باشد . در این روش باندهای فیبروژ و چسبندگی های التهاب های شدید ناشی از آکنه های شدید در گذشته در صورت فرد ایجاد شده است ، با کانولاهای مخصوص باند ها آزاد می شود و زمانی که باندها و چسبندگی ها آزاد می شود ، فرورفتگی ها که در صورت بیمار ایجاد می شود کاهش می یابد . همچنین باعث می شود به سایر درمان ها شامل میکرونیدلینگ و لیزر بهتر واکنش نشان دهد و کلاژن سازی در فرآیند بهبود این آکنه ها بعد از انجام ساب سیژن می تواند موثرتر باشد.

  • درمان جای جوش با آر اف فرکشنال

لیزر آر اف فرکشنال یکی از روش های موثر و سریع در درمان جای جوش و از بین بردن منافذ باز پوست ، برطرف کردن جای زخم ، آکنه ، اسکار و جوانسازی پوست می باشد .

  • میکرونیدلینگ

این روش بهترین روش برای درمان و از بردن جای جوش های عمیقی است که در پوست دیده می شود.

بیش تر بخوانید
آنچه که باید درباره لیزر CO2 بدانید!

در روی دستگاه میکرونیدلینگ سوزن های مخصوصی وجود دارد که با وارد شدن سطحی به بافت پوست سوراخ هایی را روی سطح پوست ایجاد می کند.

روش انجام میکرونیدلینگ همچون روش میکرودرم است اما با این تفاوت که این روش برای برطرف کردن و بهبود محل زخم های عمیق کارایی بیشتری دارد.

پیش از انجام میکرونیدلینگ نیز از کرم های بی حسی استفاده می شود تا روند درمان با درد همراه نباشد.

 

  • تزریق چربی

در روش تزریق چربی می توانند با برداشت مقداری چربی از بدن خود فرد بعد از یک مرحله سانتریفیوژ آن را به بخش های صورت تزریق کنند. بعد از تزریق حجم صورت افزایش می یابد و محل اسکار و زخم از بین می رود.

تزریق چربی بهترین روش برای افرادی است که محل جوش هایشان عمیق است و باید اقدامات جدی تر درمانی برای آن ها انجام شود.

 

هر کدام از روش هایی که در این مقاله نام بردیم مزایا و محدودیت های مخصوص به خود را دارند و باید هر فردی بسته به شرایطی که دارد یکی از آن ها را انجام دهد. بنابراین بهتر است که در ابتدا نزد یک متخصص زیبایی معاینه شوید سپس بهترین روش از بین بردن جای جوش را با راهنمایی های وی انتخاب کنید

admin

مطالب مرتبط

پاسخ

مدت زمان مطالعه ۵ دقیقه
Call Now Button