لیزر موهای زائد برای زنان باردار

دوران بارداری یکی از حساس ترین مراحل زندگی خانم ها می باشد که پزشکان برای این زمان محدودیت های زیادی را توصیه می کنند. یکی از این توصیه ها در معرض قرار گرفتن اشعه های مختلف می باشد.
می دانید که لیزر موهای زائد اشعه نوری شدید و جهنده است که به حذف موهای زائد می انجامد. حال بیایید بررسی کنیم که آیا لیزر موهای زائد برای زنان باردار خطرناک است یا خیر؟ برای دستیابی به پاسخ این پرسش، همراه ما باشید.

 

عملکرد لیزر موهای زائد چگونه است؟

لیزر موهای زائد

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

در ابتدا برای درک بهتر موضوع توضیح می دهیم که لیزر موهای زائد چیست و چگونه باعث از بین رفتن موها خواهد شد.

با تابش لیزر و اشعه نوری شدید آن، موهای داخل فولیکول مو و خود فولیکول نیز آسیب می ‌بیند و باعث از بین رفتن موها می شود. توجه داشته باشید که لیزر تنها در دوره آناژن تأثیرگذار است، به این معنی که اگر هنگام لیزر موهای زائد، فولیکول مو در فاز استراحت باشد، اشعه لیزر بر آن اثری نخواهد داشت. به همین دلیل تعداد جلسات متعدد لیزر برای درمان توصیه می شود تا فولیکول هایی که در دوره قبل در فاز استراحت بودند نیز در جلسه بعدی تحت تأثیر لیزر قرار بگیرند.

 

 لیزر موهای زائد برای خانم های باردار چه عوارضی می تواند داشته باشد؟

همانطور که گفته شد لیزر موهای زائد به کمک نور و حرارت باعث آسیب به فولیکول های مو شده و باعث از بین رفتن ریشه موهای زائد می شود. اما باید عنوان کنیم لیزر موهای زائد زنان باردار هیچ گونه عوارضی در پی نخواهد داشت و در دوران بارداری نیز تا کنون هیچ بیانیه ای مبنی بر عارضه و صدمه به مادر و جنین صادر نشده است.

بیش تر بخوانید
مزوتراپی

عوارض لیزر موهای زائد برای زنان باردار

اما این به معنای اجازه انجام لیزر در دوران بارداری نیست. طبق توصیه سازمان FDA آمریکا، بهتر است در زمان بارداری از لیزر، بوتاکس و فیلر استفاده نگردد. منع مصرف به این دلیل می باشد که از جهت حساس بودن دوره بارداری ، تاکنون امکان انجام آزمایشات بر روی خانم های باردار امکان پذیر نبوده است و از این رو اطلاعات دقیقی در دسترس نمی باشد.

ما نیز توصیه می کنیم خانم های باردار قبل از اقدام هرگونه روش های زیبایی و درمانی با پزشک متخصص خود مشورت کنند.

از عوارض احتمالی لیزر در دوران زایمان می توان به موارد ذیل اشاره کرد؛

  • به دلیل حساس بودن نواحی تناسلی، لیزر این نواحی احتمالاً تاثیرات منفی برای مادر و جنین داشته باشد.
  • استفاده از لیزر همراه با کمی درد می باشد، و استرس ناشی از این امر نیز ممکن است در برخی موارد بر روی اعصاب مادر و جنین تاثیر منفی داشته باشد.
  • به دلیل حساس بودن پوست خانم ها در این دوران، استفاده از لیزر باعث قرمزی و التهاب خواهد شد و استفاده از کرم های بی حس کننده نیز از طرف پزشکان در زمان بارداری ممنوع می باشد.
  • تابش مکرر نور لیزر طی 6 تا 8 جلسه برای درمان قطعی، ممکن است به بدن مادر و جنین آسیب برساند.
  • به دلیل اختلالات هورمونی در دوران بارداری و تحریک رشد فولیکول های خفته مو، لیزر تأثیر چندانی نخواهد داشت.

آیا باید ادامه درمان موهای زائد لیزر را تا زمان تکمیل بارداری به تعویق بیاندازید؟

اگر به تازگی درمان خود را شروع کرده اید و قصد اقدام برای بارداری دارید، بهتر است جلسات درمانی خود را به تعویق بیاندازید تا بارداری خود را به پایان برسانید. لیزر موهای زائد یک اثر تجمعی نیست، بنابراین هرگونه وقفه در برنامه لیزر، مزایای جلسات درمانی قبلی را از بین نمی برد. هنگامی که زایمان با موفقیت انجام شد، می توانید جلسات درمانی خود را در بهترین کلینیک لیزر، از سر بگیرید. تا آن زمان، انتخاب روش های جایگزین موهای زائد ممکن می باشد. برای لیزر در دوران شیردهی نیز حتماً با پزشک خود مشورت کنید.

بیش تر بخوانید
تزریق چربی

 

در پایان اینکه

مادران در دوران بارداری به دلیل تغییرات هورمونی که در پیش دارند، با افزایش حجم موهای زائد روبرو می شوند و این امر باعث نگرانی آن ها خواهد شد. اما توصیه ما به خانم های باردار این است که حتی الامکان لیزر موهای زائد خود را تا بعد از زایمان به دلیل عوارض نامشخص به تعویق بیندازند.

admin

مطالب مرتبط

پاسخ

مدت زمان مطالعه ۴ دقیقه
Call Now Button