مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس

بوتاکس فرآورده ای است که می توان از سن 20 سالگی آن را تزریق کرد و محدودیتی ندارد . حال سوال اینجاست که فردی که 20 سال سن دارد نیازی به بوتاکس ندارد زیرا چین و چروکی در پوست خود ندارد . ولی افرادی که زیاد اخم می کنند یا مواردی اینچنین دارند ، انجام این درمان پیشگیرانه است و از بروز عمیق تر چین و چروک ها پیشگیری می شود .

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس
مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکی برای چه کسانی ممنوع است ؟

زنان باردار ، شیرده ، افرادی که بیماری های عفونی دارند و سرطان پیشرفته دارند بهتر است تزریق بوتاکس انجام ندهند . ولی در افرادی که دارای بیماری های کبدی یا کلیوی هستند می توان با احتیاط و تشخیص پزشک تزریق بوتاکس را انجام داد .

طول اثر بوتاکس بعد از 3 روز شروع می شود . برای مشاهده اثر بوتاکس بعد از 2 هفته به پزشک خود مراجعه کنید تا بررسی شود ..برای مشاوره وتعیین وقت قبلی با کلینیک زیبایی در تهران به شماره های 02146017359 – 02146017362 تماس حاصل نمائید. برای ارتباط بیشتر نیز می توانید پیج ایستاگرام ما را نیز دنبال کنید.

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس

بعد از تزریق بوتاکس اقداماتی به شرح ذیل توصیه می شود :

  • از یخ یا کمپرس یخ در محل تزریق به مدت 3 ساعت استفاده شود . یخ را نباید ثابت در محل مورد نظر نگه داشت بلکه جا به جا کنید تا محل تزریق خنک شود . یخ را حتما در پوششی قرار دهید تا رطوبت به محل نرسد و خیس شود . زیرا تا 24 ساعت نباید آب به محل تزریق شده برسد .
  • تا 3 ساعت سر خود را پایین نگه ندارید . از کارهایی مانند نوشتن ، کار با کامپیوتر و .. که سر را پایین نگه داشته اید خودداری کنید .
  • تا 24 ساعت بعد از تزریق نباید استحمام کرد .
  • از سشوار برای خشک کردن مو تا چند روز استفاده نکنید زیرا باعث ریزش مواد بوتاکس مخصوصا از پیشانی می شود و در نهایت افتادگی پلک را ایجاد می کند .
  • وضعیت خوابیدن باید به پشت بوده و از خوابیدن به پهلو اجتناب کنید . زیرا انحراف سر به هر طرفی ممکن است باعث تجمع محلول بوتاکس در همان طرف شود .
  • در هفته اول بعد از تزریق ممکن است فرد احساس جا به جایی بوتاکس داشته باشد که طبیعی است و جای نگرانی نیست .
بیش تر بخوانید
کاشت مو به روش sut

ماندگاری تزریق بوتاکس

طول اثر بوتاکس بعد از 3 روز شروع می شود . برای مشاهده اثر بوتاکس بعد از 2 هفته به پزشک خود مراجعه کنید تا بررسی شود .  ماندگاری این ماده 4 تا 6 ماهه می باشد و انتظار بیشتر از این مدت منطقی نیست . بهتر است تزریق بوتاکس تکرار شود .

مشاوره قبل از تزریق بوتاکس

پزشک متخصص در کلینیک زیبایی باید قبل از شروع درمان با بیمار صادق باشد و اطلاعات درستی در اختیار او قرار دهد تا به درستی تصمیم بگیرد . برخی از پزشکان به دنبال منعت مادی خود هستند و توجهی به شرایط بیمار ندارند . بیمار باید بداند بهبود چین و چروکها با استفاده از بوتاکس نسبی است و به طور کامل در یک جلسه از بین نمی رود و نیاز به تکرار آن در زمان های مشخص دارد .

مطالب مرتبط با این مقاله :

تزریق ژل

درمان پف زیر چشم

تزریق فیلر

تزریق چربی

برای دیدن نمونه کارهای کلینک زیبایی پاسارگاد روی ادامه مطلب کلیک کنید .

admin

مطالب مرتبط

پاسخ

مدت زمان مطالعه ۳ دقیقه
Call Now Button