فاصله بین جلسات لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد

حتماً می دانید که لیزر بهترین راه از بین بردن موهای زائد می باشد، اما اینکه لیزر توسط چه کسی و چه دستگاهی انجام شود، قطعاً در حاصل شدن نتیجه ی رضایت بخش مؤثر خواهد بود. نکته ی دیگری که در روش از بین بردن موهای زائد توسط لیزر حائز اهمیت می باشد، تعداد جلسات لیزر و رعایت دقیق فاصله بین جلسات لیزر موهای زائد می باشد. در این نوشته قصد داریم به نکاتی در این مورد بپردازیم. همراه ما باشید؛

در ابتدا شما را به تماشای ویدئوی زیر که شامل انجام لیزر موهای زائد می باشد دعوت می نمائیم.

 

لیزر چگونه باعث از بین رفتن موهای زائد می شود؟

لیزر موهای زائد با استفاده از پرتوهای لیزر با گرمای بالا و تابش به فولیکول های مو، باعث آسیب به آن ها شده تا رشد موهای جدید متوقف شود. به صورتی که فولیکول های مو را برای مدت طولانی در حالت خواب قرار می دهد (مدت زمانی طولانی تر از اپیلاسیون) و هنگامی که موها رشد می کنند، تعداد کمتری دارند و همچنین نازک تر خواهند بود.
فولیکول های مو درست در زیر پوست قرار دارد، آن ها مسئول تولید رشته های جدید مو هستند. اگر فولیکول ها از بین بروند، تولید مو به طور موقت غیرفعال می شود.
به طور کلی، لیزر موهای زائد یک روند نسبتاً سریع است. به طوری که لیزر مناطق کوچک تر مانند لب فوقانی فقط چند دقیقه به طول می انجامد و مناطق بزرگ تر مانند پا یا سینه ممکن است یک ساعت یا بیشتر طول بکشد.
برای اطمینان از بهترین نتایج ممکن، شما باید چندین جلسه درمانی را پشت سر بگذارید.

بیش تر بخوانید
تزریق ژل گونه  

تعداد جلسات لیزر موهای زائد

برای به دست آوردن حداکثر تأثیر لیزر موهای زائد، اقدامات درمانی لازم می باشد. تعداد جلسات لیزر در افراد مختلف، متفاوت است به طوری که بیشتر افراد بین شش تا هفت جلسه لیزر نیاز دارند.
بعد از هر جلسه، به احتمال زیاد متوجه موهای کمتری خواهید شد. هر مویی که باقی بماند یا بازسازی شود نازک تر و روشن تر خواهد بود، به طوری که تعداد موها بعد از جلسه اولیه، 10 تا 25 درصد کاهش می یابد، که در افراد متفاوت می باشد.

علاوه بر این، برای رسیدن به بهترین نتیجه، به جلسات متعدد جهت لیزر نیاز خواهید داشت، که این امر کمک می کند تا فولیکول های مو مجدد تولید نشوند. همچنین بسته به نیازهای فردی شما، ممکن است بعد از یک دوره ی کامل لیزر (6 یا 7 جلسه ای)، یک یا دو بار در سال به لیزر نیاز داشته باشید.

فاصله بین جلسات لیزر موهای زائد

رشد مو دارای سه مرحله است: مرحله رشد، مرحله میانی و مرحله استراحت.
همانطور که بیان شد، تابش لیزر موجب آسیب به فولیکول های مو می شود. گرما و نور لیزر توسط رنگدانه های فولیکول مو جذب می شود که در نتیجه منجر به از بین رفتن موهای زائد خواهد شد. به منظور تأثیر درمانی بیشتر و جذب گرمای بیشتر توسط فولیکول ها، باید تعداد رنگدانه ها بیشتر باشد. تعداد این رنگدانه ها در مرحله ی رشد بیشتر از هر زمان ممکن خواهد بود، اما رشد موها همزمان باهم نیستند و ممکن است یک تار مو در مرحله ی رشد بوده و تار مویی دیگر در مرحله استراحت.
به همین دلیل، فاصله زمانی بین تعداد جلسات لیزر مورد نیاز است تا تمام تارهای مو در مرحله رشد قرار گیرند و موهای زائد به طور اثربخش از بین بروند.
اما زمان بندی جلسات لیزر بستگی به منطقه درمان دارد. هرچقدر مناطق مورد نظر برای لیزر کوچک تر باشد، ممکن است فاصله ی زمانی بین جلسات درمان کوتاه تر باشد.
همچنین موها در ناحیه صورت رشد سریع تری نسبت به سایر نقاط خواهند داشت، در هر صورت باید یک جدول زمانبندی برای انجام لیزر تهیه کرد.
به طور کلی می توان گفت معمولاً فاصله زمانی جلسات اولیه لیزر به مدت 4 هفته و در مراحل بعدی 6 هفته خواهد بود.
توجه داشته باشید که رفع موهای زائد با استفاده از لیزر، پروسه ای طولانی مدت است، و قطعاً برای کسب نتیجه ی مطلوب و رضایت بخش از آن نیازمند صبر و حوصله خواهید بود.

برای مشاوره وتعیین وقت قبلی با کلینیک پاسارگاد، کلینیک پوست و مو در تهران به شماره های 02146017359 – 02146017362 تماس حاصل نمائید. برای ارتباط بیشتر نیز می توانید پیج ایستاگرام ما را نیز دنبال کنید.

سخن پایانی

بیش تر بخوانید
آر اف فرکشنال

توجه داشته باشید، همانطور که بارها اشاره کرده ایم برای رسیدن به بهترین نتیجه، توصیه می شود که یک متخصص پوست و دارای مجوز این روش را انجام دهد.
اگرچه لیزر موهای زائد دقیقاً دائمی نیست، اما هنوز هم یکی از بهترین گزینه ها برای کند کردن رشد مو در مدت زمان طولانی است.
شما می توانید جهت راهنمایی های مشاوران خبره و پزشکان متخصص در کلینیک پاسارگاد، بهترین کلینیک لیزر موهای زائد، با ما تماس حاصل نمائید.

admin

مطالب مرتبط

پاسخ

مدت زمان مطالعه ۴ دقیقه
Call Now Button