مدت ماندگاری تزریق چربی به صورت

ماندگاری تزریق چربی

از زمان های قدیم تا به امروز، افراد همیشه به منظور از بین بردن چین و چروک های صورت یا میل به جوان تر و زیبا تر شدن به دنبال راه کارهای مختلف بوده اند. از خواراکی ها و کرم های زیبایی گرفته تا امروز با استفاده از روش های نوین و سریع مانند تزریق ژل یا فیلر و چربی و..
حال اگر روش انتخابی، ماندگاری بیشتر و حداقل عوارض را داشته باشد، مسلماً بهتر خواهد بود. تزریق چربی از روش های از بین بردن چین و چروک صورت می باشد، که امروزه با استفاده از تکنیک های نوین، بسیار پرطرفدار بوده است. در این نوشته قصد داریم به توضیحاتی در مورد این روش و مدت ماندگاری تزریق چربی به صورت بپردازیم. با ما همراه باشید؛

تزریق چربی چگونه انجام می شود؟

در این روش، چربی از یک بافت بدن مانند شکم، باسن یا ران با تکنیک های مختلف مانند لیپوساکشن برداشته می شود و سپس چربی استخراج شده در دستگاه سانتریفوژ قرار می‌ گیرد. این دستگاه ناخالصی‌ های موجود در چربی استخراج شده را جداسازی می کند. در مرحله ی بعد چربی خالص سازی شده با استفاه از سوزن های ریز به نواحی مختلف صورت یا نقاط مختلف بدن تزریق می شود. تمامی روند جراحی حدود 1 ساعت یا کمی بیشتر به طول می انجامد.

کاربردهای تزریق چربی

کاربرد اصلی روش تزریق چربی، پر کردن بخش هایی از بدن است که به دلایل کاهش ناگهانی وزن یا بالا رفتن سن دچار افتادگی و خطوط شده اند. مهم ترین کاربردهای این روش زیبایی به شرح ذیل می باشد؛

  • رفع چین و چروک‌ های صورت مانند خطوط خنده، خط اخم، خطوط افقی پیشانی یا خطوط پنجه کلاغی
  • رفع فرورفتگی‌ های ناشی از افزایش سن یا ناشی از آکنه و جوش
  • افزایش حجم لب ‌ها
  • حجیم کردن گونه ها
  • کانتور خط فک و رفع عقب رفتگی چانه
  • افزایش حجم سینه ها
  • حجم‌ دهی به باسن
  • جوانسازی پوست دست
  • اصلاح جای زخم
  • جوانسازی واژن
بیش تر بخوانید
همه چیز درباره سابسیژن

کاندیدهای مناسب انتقال چربی

اگرچه تزریق چربی روشی سریع در حال رشد است که نتایج زیبایی را به ارمغان می آورد، اما گزینه ی مناسبی برای همه ی افراد نیست. کاندیدهای تزریق چربی ایده آل، افرادی هستند که مایل اند حجم لطیف و طبیعی را به یک یا چند ناحیه از بدن بدهند. این افراد باید به دلایل ایمنی به طور کلی از سلامت جسمی برخوردار باشند و همچنین در نقاط دیگر بدن خود چربی کافی داشته باشند (برای انتقال چربی به باسن و سینه بیشتر و صورت کمتر).
توجه داشته باشید، لیپوساکشن ممکن است بافت اسکار ایجاد کند و مکان های احتمالی برداشت را محدود کند. بیماران باید انتظارات واقع بینانه ای را برای این روش داشته باشند و قبل از تصمیم گیری، تمام گزینه های درمانی موجود را بررسی کنند.

برای مشاوره وتعیین وقت قبلی با کلینیک پاسارگاد کلینیک زیبایی در تهران به شماره های 02146017359 – 02146017362 تماس حاصل نمائید. برای ارتباط بیشتر نیز می توانید پیج ایستاگرام ما را نیز دنبال کنید.

ماندگاری تزریق چربی

بعد از فرآیند انتقال چربی، این سلول ها مسیری جدید برای تغذیه در بدن ایجاد می کنند و در بدن ماندگار خواهند شد. زمانی که این شرایط مهیا شود، مطمئناً نتلیج تزریق ماندگار و طولانی مدت خواهد شد. اما همیشه احتمال پس زدن چربی توسط بدن وجود دارد، به همین دلیل در برخی موارد به تزریق ترمیمی احتیاج می باشد.

به طور کلی می توان گفت، یکی از مهم ترین موارد در روش های زیبایی برای افراد، ماندگاری آن خواهد بود. باید بیان کرد که تزریق چربی دارای ماندگاری بالایی است، به طوری که ماندگاری طولانی مدت یا حتی در مورادی دائم، یکی از مزایای اصلی تزریق چربی می باشد، اما به عوامل مختلفی نیز بستگی دارد و در تمامی افراد یکسان نیست، که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

بیش تر بخوانید
درمان جای جوش با روش های مختلف

عوامل مؤثر در ماندگاری انتقال چربی

در طی ورزش کردن چربی از بین خواهد رفت، در این حالت تزریق چربی در افراد ورزشکار به مراتب، دوام پایین تری خواهد داشت. البته چربی در ناحیه صورت دیرتر می سوزد.

  • در طی ورزش کردن چربی از بین خواهد رفت، در این حالت تزریق چربی در افراد ورزشکار به مراتب، دوام پایین تری خواهد داشت. البته چربی در ناحیه صورت دیرتر می سوزد.
  •   احتمال جذب چربی توسط بدن وجود دارد و در پی این عمل، ممکن است چربی ها از بین بروند.
  • تأثیر عوامل مختلفی مانند سن، ژنتیک و آب و هوا
  • مقدار چربی تزریق شده
  • محل برداشت چربی؛ به طور کلی قسمت هایی از بدن که چربی آن ها به در مقابل رژیم و ورزش کردن مقاوم هستند مانند  قسمت داخلی ران، ارجحیت دارند.
  • خالص سازی چربی؛ وجود خون در سلول های چربی موجب تخریب زود هنگام این سلول ها خواهد شد

خلاصه

در پایان لازم به ذکر است که بافت چربی نه تنها پرکننده خوبی برای نقاط مختلف بدن و صورت می باشد، بلکه کیفیت پوست را بهبود می بخشد. در حقیقت، گرافت های چربی نه تنها دارای خواص پرکننده پوستی هستند بلکه به دلیل وجود سلول های بنیادی در بافت چربی، پتانسیل احیا کننده نیز دارند.
علیرغم نگرانی های مداوم در مورد بقا و ماندگاری، تزریق چربی به عنوان پرکننده ای موفقیت آمیز در بسیاری از موارد در کلینیک تخصصی پوست پاسارگاد مورد استفاده قرار گرفته است.

admin

مطالب مرتبط

پاسخ

مدت زمان مطالعه ۵ دقیقه
Call Now Button