مراقبت هاي بعد از ليزر موهاي زائد

مراقبت هاي بعد از ليزر موهاي زائد

می دانید نحوه شستن صورت بعد از لیزر موهای زائد چگونه است ؟ آموزش مراقبت بعد از لیزر صورت چگونه است ؟ تیغ کردن بعد از لیزر به چه صورت است ؟ مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد دستگاه تناسلی شامل چه اقداماتی است ؟ مضرات لیزر موهای زائد دستگاه تناسلی چیست ؟ در این مقاله به این سوالات پاسخ می دهیم.

مراقبت-های-بعد-از-لیزر-موهای-زائد
مراقبت-های-بعد-از-لیزر-موهای-زائد

با تکمیل روند درمان ، به بیماران توصیه می شود :

  • برای حداقل 10 دقیقه پوست خود را با یخ به صورت ممتد و پس از آن تا چند ساعت به شکل متناوب خنک نمایند . این اقدام نه تنها به احساس راحتی بیمار کمک می کند ، بلکه تورم بعد از درمان را نیز کاهش می دهد .
  • تورم به طور مشخص 1 تا 3 روز به طول می انجامد اما در موارد نادری ممکن است برای یک هفته طول بکشد . اگرچه پیش بینی میزان تورم پیش از اولین جلسه درمان بسیار دشوار است ، اما الگوی آن در خلال مجموعه جلسات بعدی درمان تقریبا پایدار و یکسان می باشد . بیمارانی که بعد از اولین جلسه درمان تورم پیدا نمی کنند در خلال جلسات بعدی درمان هم تورم خاصی نخواهند داشت .
بیمارانی که بعد از اولین جلسه درمان تورم پیدا نمی کنند در خلال جلسات بعدی درمان هم تورم خاصی نخواهند داشت . برای مشاوره وتعیین وقت قبلی با کلینیک پاسارگاد کلینیک زیبایی در غرب تهران به شماره های 02146017359 – 02146017362 تماس حاصل نمائید. برای ارتباط بیشتر نیز می توانید پیج ایستاگرام ما را نیز دنبال کنید.
  • اریتم در تمام بیماران متعاقب درمان ایجاد می گردد و به صورت شاخص ظرف 3 روز بعد از درمان بهبود می یابد . استفاده از مرطوب کننده های غیر کومدوژن نیز توصیه می گردد. به بیماران توصیه می شود برای چندین هفته پس از درمان از ضدآفتاب مناسب استفاده نمایند تا ریسک ایجاد لک تیره بعد از درمان به حداقل برسد . در کسانی که سابقه لک شدن پوست را دارند ، هیدروکینون را می توان تا دیده شدن نخستین علائم احتمالی بروز لک و تیرگی پوست که معمولا حوالی روز 21 بعد از درمان رخ می دهد برای شروع داروهای ضد لک صبر نمود . در یک مطالعه جدید که به وسیله Alster انجام شده است که یک وسیله دایود منتشر کننده نور مرئی شدت اریتم و پایداری آن را بعد از درمان کاهش می دهد گرچه مکانیسم دقیق آن هنوز مشخص نیست .

عوارض لیزر موهای زائد

NAFR یک درمان با میزان تحمل خوب و با ویژگی های ایمنی عالی به شمار می رود. Fisher و Geronemus عوارض فوری و کوتاه مدت این درمان را بررسی نموده و پروفایل عوارض قابل قبولی را برای آن نشان داده اند . در مطالعه آنان بر روی 60 بیمار با تیپ پوستی I تا IV تمام بیماران اریتم قابل انتظار بلافاصله بعد از درمان را نشان دادند که ظرف 3 روز در اکثریت موارد محو گردید. خشکی پوست ، در 6/86% بیماران از روز دوم بعد از درمان ایجاد شده و تا روز 5 یا 6 روز بعد از درمان برطرف شد. این عارضه مزاحمت اندکی برای بیمار ایجاد نمود و با مرطوب کننده های مناسب بهبود یافت سایر عوارض مکررا گزارش شده به دنبال این درمان ، عبارتند از ادم گذاری صورت (82%) و پوسته ریزی (60%) ، خراش های کوچک سطحی همچنین در 6/46% بیماران گزارش گردید . تصور می رود این خراش ها ، که همگی بدون ایجاد اسکار باقیمانده بهبود می یابند مربوط به فشار عمودی روی پوست و یا دو بار روی هم خوردن تصادفی پالس ها توسط درمانگران کم تجربه تر باشند . خارش (37%) و برنزه شدن پوست (26%) نیز از عوارض شایع درمان هستند .

بیش تر بخوانید
مزوژل و کاربردهای آن

مطالب مرتبط با این مقاله :

لیزر موهای زائد

جوانسازی پوست 

admin

مطالب مرتبط

پاسخ

مدت زمان مطالعه ۴ دقیقه
Call Now Button